شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از دفتر نمایندگی خبرگزاری ایبنا بازدید کرد

یزد- مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد همزمان با روز خبرنگار از دفتر خبرگزاری کتاب ایران در استان یزد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، محمدمحسن رفیعی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد صبح شنبه با توجه به قرار گرفتن در آستانه روز خبرنگار، به عنوان نماینده ویژه استاندار یزد از دفتر نمایندگی ایبنا در این استان بازدید کرد.

رفیعی در این بازدید ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: با توجه به گسترش روزافزون شبکه‌های مجازی و فضای مجازی، بحث خبر و خبرنگاری دارای اهمیت ویژه‌ای است و فعالیت در این حوزه می‌تواند برای پیشرفت جامعه بسیار اثرگذار باشد.

وی با اشاره به فعالیت اداه کل نهاد کتابخانه‌ها در استان یزد گفت: رویکرد ما توجه به بحث کیفی فعالیت‌ها در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی است و سعی کرده‌ایم با برنامه‌های فرهنگی گامی در جهت جذب جوانان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی برداریم.

رفیعی افزود: نگاه ما در نهاد کتابخانه‌ها در راستای توسعه کتابخانه‌ای نیست مگر این که نیاز واقعی وجود داشته باشد اما نگاهمان کیفی‌سازی برنامه‌های کتابخانه‌ای است.

وی افزود: ما از زمان ارائه گزارش و آمار عبور کرده‌ایم و سعی کرده‌ایم برنامه‌های کیفی را دنبال کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد بیان کرد: مهمترین برنامه‌های ما در کتابخانه‌ها در راستای برنامه‌های فرهنگی است و سعی داریم با توجه به ظرفیت آماری که در اعضای کتابخانه‌های کشور وجود دارد به فعالیت‌های فرهنگی بپردازیم.

وی گفت: در حوزه ادبیات و شعر و نویسندگی نیز برنامه‌های مختلفی داریم و سعی کرده‌ایم با برنامه‌های مختلف برای گروه‌های سنی متفاوت در جهت جذب به کتاب و کتابخوانی گام برداریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: برنامه‌های مختلفی مانند هدهد سفید، نشریه هدهد سفید و جایزه هدهد سفید با محوریت کتاب از جمله برنامه‌های ما است که دنبال می‌کنیم.

رفیعی بیان کرد: ما در کتابخانه مرکزی خود فضای بازی کودک راه‌اندازی کرده‌ایم تا به بهانه بازی، کودکان و نوجوانان به کتابخانه جذب شوند.

وی ادامه داد: با توجه به آمار‌ها، فضای کتابخوانی افت نداشته اما متأسفانه با توجه به اینکه فضای کتابخوانی افراد خاص را دارد، سعی داریم آن را همگانی کنیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد بیان کرد: ما سعی داریم فضای موجود را جذاب کنیم که کتابخانه مرکزی استان یزد یکی از این رویکرد‌ها را دنبال می‌کند و تاکنون توانسته ۹ هزار نفر عضو فعال داشته باشد و در کنار آن نیز بخش کودک ۲ هزار و ۷۰۰ عضو فعال دارد.

وی گفت: روزانه ۷۰۰ نفر ورودی و خروجی کتابخانه مرکزی است که این آمار نشان می‌دهد باید فضا و امکانات و نیروهای متخصص داشته باشیم تا بتوانیم در جذب افراد موفق عمل کنیم.

رفیعی گفت: امسال در سطح شهرستان یزد بیش از ۱۴۰ کلاس اوقات فراغت در کتابخانه‌ها داریم و هدف ما نیز اجرای فعالیت‌های فرهنگی است.

وی ادامه داد: جشنواره کتابخوانی رضوی از جمله برنامه‌های مهم ما در سطح کشور است که تا مهرماه تمدید شده و امیدواریم با حضور مؤثر افراد، رتبه‌های خوبی در این جشنواره کسب کنیم.

در این بازدید حامد عطار‌ها، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، علی ملاعباسی، معاون اداری مالی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و فائزه دهقان مسئول روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی استا حضور داشتند.

همزمان با روز خبرنگار؛ مدیران کل استان یزد با دستور استاندار یزد به صورت نماینده ویژه در خبرگزاری‌ها حضور پیدا کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط