شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
اختلال در شبکه آبرسانی فضای سبز کتابخانه ملی رفع شد

مدیرکل تدارکات و خدمات عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از امضای تفاهم‌نامه‌ای با شرکت نوسازی عباس‌آباد به منظور آبیاری بهینه فضای سبز کتابخانه ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، مهدی بهرامی، مدیرکل تدارکات و خدمات عمومی سازمان با اعلام این خبر گفت: طی جلسات متعدد با شرکت نوسازی عباس‌آباد مقرر شد منابع آبیاری فضای سبز کتابخانه ملی ایران از چاه حفاری شده در بزرگراه حقانی تامین شود.

وی ادامه داد: در همین جهت، فعالیت مربوط به تجهیز، کابل‌گذرای و لوله‌کشی به طول 850 متر مربع به انجام رسید و آبرسانی درختان و گیاهان در مجموعه کتابخانه ملی، عملیاتی شد.

مدیرکل تدارکات و خدمات عمومی سازمان با اشاره به اقداماتی که در زمینه مدیریت مصرف آب پیگیری شده است افزود: علاوه بر اقدامات کوتاه‌مدت مانند کاهش میزان آب خروجی فلش تانک‌ها با عنایت به بحران آب و به‌منظور افزایش بهره‌وری آب، برنامه‌های زیربنایی ازجمله احداث تصفیفه خانه فاضلاب، استفاده از آب خروجی زه کش ها و بازگرداندن فاضلاب به چرخه استفاده مجدد در دست اقدام می باشد. در این خصوص نیاز به خدمات "مشاوره تصفیه فاضلاب در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت بارگذاری شده است و مقرر است با استفاده از پیمانکار دارای شرایط، از فاضلاب های ساختمان و آب‌های رها شده، به‌منظور استفاده در آبیاری فضای سبز استفاده شود.

بهرامی همچنین با اشاره به ضرورت دقت در آبیاری گیاهان و درختان محوطه کتابخانه ملی به اقتضای گونه و نوع شان افزود: چمن‌های کاشت شده فعلی و برخی از درختان از گونه ای هستند که دو بار در روز نیاز به آبیاری دارد. از آنجا که بحران آب در سطح تهران و منطقه بسیار جدی است و اقدامات کوتاه مدت مانند استفاده از چاه آب و سیستم تصفیه آب بیش از چندین سال جوابگو نخواهد بود، در اقدامات راهبردی با استفاده از دانش شرکت‌های دانش‌بنیان و تجربه پرسنل، استفاده از بذر چمنی که با استفاده از مهندسی ژنتیک نیاز به آب کمتری دارد و در بلندمدت جایگزین چمن فعلی شود که در دست بررسی است.  
 
به گزارش ایبنا؛ به نقل از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مدیرکل تدارکات و خدمات عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در ادامه با اشاره به ضرورت اقدامات مدیریت مصرف آب و انرژی و حفظ کیفیت سطح  خدمات به کاربران و اعضا محترم کتابخانه به کاهش 35 درصدی مصرف برق، اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته تفاهم نامه ای به منظور کاهش مصرف برق با اداره برق بسته شده بود که در این تفاهم‌نامه صرفا موضوع محدودیت مصرف در نظر گرفته شده بود و به هیچ عنوان سلامت دستگاه‌ها، سیستم‌های الکترونیک و مجموع وسایلی که به برق وابستگی دارند؛ لحاظ نشده بود. امسال با نظرات کارشناسان فنی سازمان شیوه مدیریت مصرف تغییر کرد و با تمهیدات و برنامه‌های کارشناسی بدون قطعی برق، نزدیک به 35 درصد در مصرف برق و انرژی صرفه‌جویی شد که این اقدام رضایت اداره برق را نیز به همراه داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها