شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
کیفی‌سازی کتاب‌های کودک با حضور کارشناسان ادبی کرمان/تولید 6 کتاب صوتی ویژه کودکان در کرمان

کرمان- مدیر سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس حفظ آثارو نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان گفت: در سطح استان از کارشناسان ادبی خبره و کارشناسان کانون و پرورشی کودکان و تصویرگری های حرفه‌ای یاری می‌گیریم و برای کیفی‌سازی کتاب‌های کودک تلاش می‌کنیم.

محمد حسین طاهری زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از سال 1384 راه اندازی شده است و از همان سال‌های اولیه، تولید کتاب را در دستور کار خود قرار داده است، اما تولید کتاب‌های کودک از سال‌های 1390 به صورت جدی پیگیری کرده است.

طاهری با اشاره به جمله‌ای ارزشمند از امام خمینی (ره) که فرموده اند «دانشگاه دیر است باید از دبستان شروع کنیم» تصریح کرد: بیشترین نقشی را که ما در تصویر ذهنی و باورها یک کودک است در زمان کودکی است، ما با تولید کتاب‌های خوب و فاخر و عرضه آن‌ها به صورت مناسب می‌توانیم این باورهایی همچون گذشت و ایثار را به خوبی به کودکان آموزش دهیم.

مدیر سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان توضیح داد: این ادراه کل در سال جاری وقت بیشتری برای چاپ در حوزه کودک گذاشته است و در سال 1401 تعداد 16 عنوان کتاب کودک به چاپ رسیده است.

وی تصریح کرد:خوشبخاته در روند کاری طی سال‌های اخیر تولید کتاب های صوتی مخصوص کودکان را در دستور کار داشتیم و تا به الان 6 کتاب صوتی کار شده است و تصمیم داریم در سال جاری و سال‌های پیش رو تولیدات کتاب‌های صوتی را بیشتر کنیم.

طاهری با اشاره به اینکه ما برای کیفی‌سازی کتاب‌های کودک از کارشناسان ادبی خبره در استان و کارشناسان کانون و پرورشی کودکان و تصویرگرهای حرفه‌ای استان یاری می‌گیریم، ادامه داد: به همین دلیل ادراه کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان رتبه اول را در حوزه تولید و چاپ کتاب کودک را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با توجه به علم راونشناسی و علم تربیت کودک کتاب‌های خاصه کودکان باید فی نفسه در محتوا از موضوعات درست حوزه دفاع مقدس استفاده کنند.

مدیر سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان با اشاره به تولید کتاب‌های کودکان در حوزه دفاه مقدس تاکید کرد: اگر بتوانیم در کتاب ها ایثار و گذشت و فداکاری و خیر خواهی و دگر خواهی به درستی انتقال دهیم و  از واژه‌های مستقیم و خشن در حوزه کودک استفاده نکنیم تا بتوانیم اصل مطلب را به خوبی انتقال دهیم.

مدیر سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان در پایان گفت: امیدواریم این تولیدات خوب در سبد خرید خانواده ها برای کودکانشان قرار بگیرد، تا نسل جدید کشورمان هم با دفاع مقدس و هم ارزش های این حوزه بیشتر آشنا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها