جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
فراخوان دریافت آثار نویسندگان نوقلم در حوزه ایثار و شهادت/ تمدید جشنواره کتابخوانی رضوی تا پایان شهریورماه

ایلام - فراخوان دریافت آثار نویسندگان نوقلم در حوزه ایثار و شهادت، تمدید جشنواره کتابخوانی رضوی تا پایان شهریورماه، انتشار کتاب‌های تازه و... از جمله اخبار فرهنگی و ادبی استان ایلام است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، در این هفته نیز برنامه‌های متنوع هنری، فرهنگی و ادبی در  استان برگزار شد.
 

فراخوان دریافت آثار نویسندگان نوقلم در حوزه ایثار و شهادت منتشر شد

معاون فرهنگی‌آموزشی بنیاد شهید و امورایثارگران استان ایلام گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فراخوان دریافت آثار نویسندگان نوقلم منتشر و در میان جوامع هدف توزیع شده است.آثار ارسالی ضمن داشتن ارزش‌های ادبی و هنری، بایستی در قالب‌های داستان کوتاه و بلند، خاطره، زندگی نامه، فیلم‌نامه، دل‌نوشته و یادداشت‌ها و متن پیاده‌سازی مصاحبه‌ مرتبط با حوزه ایثار و شهادت باشد.
 
جشنواره کتابخوانی رضوی تا پایان شهریورماه تمدید شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تا پایان شهریورماه سال جاری تمدید شد.لاقه‌مندان در دو قالب کتابخوانی و هنری به رقابت در رشته‌های مختلف می‌پردازند، بخش‌های هنری این جشنواره هنرهای تجسمی، دست‌سازه، هنرهای دیجیتال و بخش کتابخوانی علاوه بر کتابخوانی؛ شامل قصه‌گویی، معرفی کتاب و خوانش بخشی از کتاب است.
 
«آوای سیمره» منتشر شد

انتشارات ستین، کتاب «آوای سیمره» مجموعه شعر رضاعلی یاری دره‌شهری را به همت حسن الهامی چاپ و منتشر کرد. شاعر در این کتاب، به نصیحت و اندرز، توصیف طبیعت و آثارباستانی منطقه محل سکونت، دلتنگی‌های شخصی و فردی، وصف قدر خداوند و مدح ائمه معصومین (ع) پرداخته است.
 
کتاب «سازمان نظامی حزب توده در عصر پهلوی دوم»به چاپ رسید

نشر زانا کتاب «سازمان نظامی حزب توده در عصر پهلوی دوم» تألیف مجید ملکشاهی را منتشر کرد. مؤلف کتاب تلاش داشته ضمن بهره‌گیری از منابع، کتاب‌ها و اسناد بر اعتبار و استناد این اثر بیفزاید و با انتخاب زبانی روان، کتاب را که با تصاویر و اسناد تاریخی همراه کرده، موجب جذابیت کتاب و ایجاد کشش در مخاطب شده است.
 

کتابخوانی در میان خانواده‌ها به عنوان یک رفتار دائمی مورد توجه قرار گیرد

مؤلف و قصه‌پژوه پیشکسوت ایلامی گفت: ضروری است که فرهنگ کتاب و کتابخوانی به عنوان یک رفتار دائمی و برنامه‌ریزی شده مورد توجه و تاکید خانواده‌ها قرار گیرد.نهضت کتابخوانی و ایجاد فرصت‌های کتابخوانی می‌بایست از میان خانواده‌ها آغاز تا فرهنگ کتابخوانی بهتر و سریع‌تر نهادینه شود، زیرا آموزه های اولیه فردی در خانواده شکل می‌گیرد و اگر عادت به کتابخوانی در میان خانواده‌ها تقویت شود، بی شک مسیر کودکان و نوجوانان به سمت و سوی کتابخوانی رونق بهتری خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها