سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
شخصیت «عموحسینی» را بدون سانسور و روتوش نوشتم

قم- نویسنده کتاب «بی‌سیم‌چی‌تُخس» با اشاره به اینکه از نظر من باید خود واقعی رزمندگان به تصویر کشیده شود تا برای مخاطب جذابیت داشته باشد، گفت: شخصیت «عموحسینی» را در این کتاب بدون سانسور و روتوش نوشتم.

فائزه سعادتمند نویسنده آثار دفاع مقدس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، گفت: برخلاف آنچه تصور می‌شود سرانه مطالعات کتاب پایین است و مردم بیشتر از اینکه کتاب بخوانند گوشی دست می‌گیرند، من خیال می‌کنم اگر کارهای ارزشمند و جذاب منتشر شود، مردم کتاب هم دست
می‌گیرند.
 
وی با اشاره به شخصیت کتاب «بی‌سیم‌چی‌تُخس»، ادامه داد: عموحسینی آن سال‌ها شبیه جوان‌های امروز ما زندگی می‌کرد. با همان تیپ، با همان سبک زندگی و با همان آدم‌هایی که معاشرت داشت. او در آن سال‌ها با آن سبک زندگی مسیرش به سمتی پیش می‌رود که همسنگر شهید زین‌الدین می‌شود، هم سفره شهید بنیادی و همرزم شهید دل‌آذر می‌شود. این برای من معنای خوب و امید بخشی داشت.
 
سعادتمند تصریح کرد: اینکه ما شهدا را آدم‌های دست نیافتنی ببینیم باعث می‌شود ما شهدا را از خودمان دور کنیم و احساس کنیم که ما دیگر نمی‌توانیم عاقبت ما شبیه آنها شود. عموحسینی آدمی است که تمام تصورات ما را به هم می‌ریزد و این برای من خیلی ارزشمند است.
 
این نویسنده بیان کرد: در این کار یک اتفاق خوبی افتاد، چرا که ممیزی‌ خاصی نداشتیم. هیچکس برای من خط قرمز تعیین نکرد. خیلی جاها هنگام مطالعه کتاب متوجه خواهید شد. کتاب عباراتی دارد که اولین بار است شما در کتاب‌های دفاع مقدس می‌خوانید. یکی از شروط من با حاج حسین کاجی همین بود.
 
وی در پایان یادآور شد: از حاج حسین خواستم عموحسینی را بدون سانسور و روتوش و بدون اینکه از سبک زندگی ایشان پنهان کاری کنم، بنویسم. از نظر من باید این آدم خود واقعی‌اش به تصویر کشیده می‌شد تا برای منِ مخاطب جذابیت داشته باشد تا رغبت کنم کتاب را دست بگیرم و عاقبت این آدم را بخوانم و از او مطلع شوم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها