سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
اولین جشنواره اهدای کتاب در فارس برگزار می‌شود

فارس- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس اعلام کرد:‌ اولین جشنواره اهدای کتاب در استان فارس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز، سومین نشست شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان فارس در سال جاری با حضور محمدحسین فیروزی، مدیرکل، روسا و کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس و روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها تشکیل شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در این نشست با اشاره به عملکرد کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد: برنامه‌های ترویجی و آموزشی کتابخانه‌های عمومی فارس باید با کیفیت و مداوم برگزار شود. یکی از رسالت‌های کتابخانه‌های عمومی غنی‌سازی اوقات فراغت عمومی جامعه است که در این راستا طرح زیرسایه کتاب با برگزاری بیش از ۱۴ هزار برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان در تابستان سال جاری در حال اجراست.

محمدحسین فیروزی با تاکید بر تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی گفت: در سال‌های گذشته طرح‌های خرید کتاب برای تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی صورت گرفت؛ در این راستا و با توجه به اهمیت ارتقای منابع کتابخانه‌های عمومی استان، اولین جشنواره اهدای کتاب در استان به زودی برگزار خواهد شد. پیش‌بینی ما بر این است که در مرحله اول این طرح با استقبال خوبی روبه‌رو شویم.

وی با تأکید بر اهمیت رویداد اهدای کتاب در استان خاطرنشان کرد: هدف این رویداد علاوه بر تامین منایع کتابخانه‌های عمومی، ایجاد و یا تقویت ارتباط مستمر میان مخاطب و کتابخانه‌های عمومی است و از دیگر اهداف مشارکت مردم در تامین منابع کتابخانه‌های عمومی است که کمک می‌کند کتابخانه‌های عمومی و اهداف این شبکه گسترده فرهنگی هرچه بیشتر شناخته شود.

فیروزی با اشاره به حمایت استانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی از این رویداد بزرگ مردمی گفت: نخستین جشنواره اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان فارس به زودی آغاز می‌شود و کتابداران کتابخانه‌های عمومی باید تمام ظرفیت‌های موجود در راستای ترغیب عموم به مشارکت هرچه بیشتر در این طرح به کار ببندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها