دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
نگاهی به زندگی یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار تاریخ حوزه‌های علمیه

انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب «پیشگامان مبارزه؛ مروری بر زندگی شهید حجت‌الاسلام محمدعلی روحانی‌فرد» به قلم غلامرضا خارکوهی را به چاپ رساند. مؤلف با بررسی اسناد نشان داده است که وی یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار، در تاریخ حوزه‌های علمیه بوده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب «پیشگامان مبارزه؛ مروری بر زندگی شهید حجت‌الاسلام محمدعلی روحانی‌فرد» به قلم غلامرضا خارکوهی را به چاپ رساند. 

حجت‌الاسلام روحانی‌فرد پرورش‌یافته‌ مکتب حوزه بود که در نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در عرصه‌های سیاسی، مذهبی، علمی و فرهنگی نقش برجسته‌­ای برعهده داشت. از حُجره‌ خاکی پدرش در روستای ایلوار تا حُجره‌ آجری حوزه‌های علمیه‌ گرگان، مشهد و قم هرجا می‌رفت آنجا را سنگری برای کسب علم و معنویت توأم با جهاد و مبارزه علیه ستمگران و خدمت به مردم محروم جامعه می‌­ساخت.

وجود صدها سند با مضامین سیاسی، اداری، مطبوعاتی و علمی در پرونده‌ ساواک وی گواه این مطلب است. بررسی این اسناد نشان می‌دهد که وی یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار، در تاریخ حوزه‌های علمیه بوده است. مقام معظم رهبری پس از شهادت وی در یادداشتی مرقوم داشت: «شهيد عزيز شيخ محمدعلی روحانی‌فرد، روحانی مبارزی [است] كه زندگی و مرگش در راه خدا و خدمت به انقلاب بود.»

انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب «پیشگامان مبارزه؛ مروری بر زندگی شهید حجت‌الاسلام محمدعلی روحانی‌فرد» به قلم غلامرضا خارکوهی در 308 صفحه به بهای 110 هزار تومان به چاپ رساند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها