شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
انتشار «به رسم عموقاسم» در شیراز 

فارس- کتاب « به رسم عموقاسم» مجموعه دل‌نوشته‌های دانش‌آموزان شاهد لاله‌های شیراز، به کوشش سهیلا حسینی‌پورنژاد، با ویراستاری فاطیما یزدانی، ویراستار و نویسنده شیرازی، توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شد.

سهیلا حسینی‌پورنژاد درباره این اثر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز، گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، در بیستم اسفند ۱۳۳۵ خورشیدی چشم به جهان گشود. از ابتدای انقلاب اسلامی تا لحظه‌ شهادت ایشان خدمتگزار ایران بود. قطعاً رشادت‌ها و مجاهدت‌های بی‌شمارش در یک همایش و کتاب نمی‌گنجد. آوازه‌ آن بزرگ‌مرد، فراتر از مرزها به گوش بزرگ‌ترین دشمنان رسیده بود. آن‌ها این راست‌قامت را تهدیدی غیر‌قابل انکار برای پیشبرد اهداف پلید خود می‌دانستند.

به گفته او، سرانجام شامگاه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در نزدیکی فرودگاه بغداد بی‌رحمانه و ناجوانمردانه به دست آمریکای جهان‌خوار ترور شد و با همرزمان دلاورش، به آرزوی دیرینه‌ خود، شهادت در راه خدا، رسید. بلافاصله نویسندگان، شاعران، دانشجویان و دانش‌آموزان در مقطع‌های مختلف تحصیلی، حسب تعهد ذاتی و الهی، همگام با احساسات خروشان مردم، دل‌سروده‌ها و دل‌نوشته‌‌های خود را به عظمت روح و بیان دلاوری‌های آن شهید مظلوم پیشکش کردند.

وی اضافه کرد: در این راستا، دانش‌آموزان دبستان شاهد لاله‌های ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز نیز دست به قلم بردند و برای آن قهرمان ملی نوشتند.  در این کتاب، برخی از دل‌نوشته‌های دانش‌آموزان کلاس‌ چهارم این دبستان گرد آمده است. امیدواریم که مورد پسند همگان واقع گردد. 

به گزارش ایبنا: کتاب‌ «به رسم عموقاسم»، مجموعه دل‌نوشته‌های دانش‌آموزان، به کوشش سهیلا حسینی‌پورنژاد، مدیر دبستان شاهد لاله‌ها با ویراستاری فاطیما یزدانی، ویراستار و نویسنده شیرازی، در ۱۰۰ صفحه در تیر ماه جاری توسط انتشارات نویسندگان پارس منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها