دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
«سید لَری» رونمایی می‌شود

قم- به همت انتشارات جمکران از کتاب «سید لَری»، پدر اولین شهدای پاسدار کردستان رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، کتاب «سید لَری» نوشته «صدیقه شاهسون» خاطراتی از زندگی شهیدان سید محمد و سیدعلی هاشمی (پدر و پسر)، سه شنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ در انتشارات کتاب جمکران رونمایی می‌شود.

این کتاب که در قالب خاطره‌‌نگاری نوشته شده خاطرات فرزندان، دوستان و همرزمان شهید «سیدمحمد هاشمی» را روایت می‌کند.

«سیدمحمد هاشمی» پیرمرد ترک زبان و اهل روستای گرگین بیجار، بعد از شهادت پسرش «سیدعلی هاشمی» از اولین شهدای پاسدار کردستان، کشاورزی را رها کرده و به همراه همسرش مریم و دیگر فرزندانش راهی قم می‌شود. بعد از سکونت در قم در پایگاه بسیج طفلان مسلم نیروگاه قم عضو شده و به جبهه اعزام می‌شود. حضورش در جبهه باعث دلگرمی رزمنده هاست.

«سیدمحمد هاشمی» در میان رزمندگان به صبوری، خنده‌رویی و عبادت و خوش رویی زبانزد شده. در تمام مدت حضور در جبهه حرفی از فرزند شهیدش نمی‌زند و در پاسخ به سوالِ اهل کجایی می‌گوید: سیدلردنم یعنی از سادات هستم. وقتی احوالش را جویا می‌شوند می‌گوید: قربان اولوم یعنی فدای تو بشوم.

مراسم رونمایی از کتاب «سید لَری» با حضور نویسنده کتاب «صدیقه شاهسون»؛ فرزند و برارد شهید «حاج سید مرسل هاشمی»، راوی دفاع مقدس و همرزم شهید «حاج علی خاکباز»، خانواده شهیدان هاشمی و جمعی از رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس، با همکاری کنگره ملی شهدای استان قم، در دفتر مرکزی انتشارات کتاب جمکران واقع در کوچه ۲۸ خیابان شهیدان فاطمی شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها