یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷
برگزاری ۶ برنامه به‌مناسبت بزرگداشت روز ادبیات کودک و نوجوان

قم- مدیرکل کانون پرورش فکری قم از تدارک شش برنامه به‌مناسبت بزرگداشت روز ادبیات کودک و نوجوان در استان قم خبر داد.

محمد غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، با اشاره به بزرگداشت روز ادبیات کودک و نوجوان، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم برای روز ادبیات کودک و نوجوان شش برنامه با موضوعات متنوع و جذاب تدارک دیده است.
 
وی اضافه کرد: نخستین برنامه برگزاری دورهمی ادبی با عنوان «کلبه کلمات» با حضور اعضای شماره مرکز یک در دفتر نشریات کودک و نوجوان و گفت‌وگوی صمیمانه با شاعران و نویسندگان و آشنایی با روند تولید مجلات برگزار شد. در این بازدید اعضای کانون با اعضای  مختلف تحریریه نشریات سنجاقک، پوپک و سلام بچه‌ها ملاقات کردند و با روند تولید نشریات از دریافت اثر از نویسنده تا چاپ آشنا شدند.
 
غفاری ادامه داد: دومین برنامه، نقد و بررسی کتاب «با دو چشمم می‌چشم» سروده غلامرضا بکتاش است که با حضور شاعر کتاب و اعضای سه مراکز کانون در مرکز شماره شش کانون استان برگزار شد. برگزاری کارگاه آشنایی‌زدایی برای اعضا و مربیان از دیگر برنامه‌های این نشست بود.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری استان قم افزود: سومین برنامه با عنوان «داستان‌های نیم وجبی» روز دوشنبه ۱۹ تیرماه با حضور فاطمه جوادی نویسنده نوجوان با برگزاری کارگاه «آشنایی با داستانک» ویژه اعضای نوجوان در مرکز شماره ۴ کانون پرورش فکری برگزار خواهد شد.
 
این مسئول حوزه کودک و نوجوان بیان کرد:  یکی از مهم‌ترین برنامه های این هفته  پاسداشت شاعران و نویسندگان استان قم و سایر استان‌ها در روز سه شنبه ۲۰ تیرماه است  که در یک گردهمایی بزرگ در خانه معلم با عنوان «آن خاطرات شیرین» برگزار خواهد شد. بیان اولین خاطرات نوشتن و شعرخوانی شاعران و اعضای انجمن ادبی کانون استان قم از دیگر برنامه‌های این دورهمی است.
 
وی یادآور شد: پنجمین ویژه برنامه با عنوان «خنده‌های رسیده با جمله‌های کال»  با حضور اکرم الف‌خانی نویسنده کودک و نوجوان و اعضای مراکز ۲ و ۸  روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه با میزبانی مرکز شماره ۸ کانون استان قم و موضوع «هیچانه‌نویسی» برگزار خواهد شد.
 
غفاری در پایان گفت: «چاخان خان» عنوان برنامه‌ای با موضوع  «شیوه‌های اغراق در طنزپردازی» است که با حضور انسیه سادات هاشمی و اعضای مراکز ۵ و ۷ به میزبانی مرکز شماره ۵ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه  برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها