شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
کارگاه داستان نویسی برای کودکان کردستانی برگزار می‌شود

کردستان- کارگاه داستان نویسی کودک و نوجوان توسط آرش مهربان نویسنده ادبیات کودک و نوجوان استان کردستان برای کودکان 9 تا 17 ساله به صورت آنلاین برگزار می­‌شود.

مدرس برگزاری این کارگاه آموزشی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: در این کارگاه کودکان با استفاده از روش­های نوین حوزه داستان‌نویسی کودک و با تاکید بر روش­های علمی نوشتن کودکانه، با داستان آشنا می‌شوند و به صورتی عملی آنها را با داستان­‌نویسی پیوند می­‌دهند.

نویسنده ادبیات کودک و نوجوان استان کردستان با اشاره به جلسات این کارگاه آموزشی عنوان کرد: این کارگاه در 16 الی 20 جلسه و در ماه­‌های مرداد و شهریور سال جاری در بستر الکترونیک برگزار می‌­شود که تمام کودکان می­‌توانند در آن حضور یابند و از کلاس­‌هایی که تدارک دیده شده استفاده کنند.

آرش مهربان افزود: کارگاه داستان نویسی برای کودکان کردستان برای اولین بار است که در این سطح گسترده و با حضور کودکان و نوجوانان شهرهای مختلف استان برگزار می­‌شود که تا الان استقبال خوبی از کارگاه­ شده و کودکان زیادی از نقاط مختلف استان در کارگاه ثبت‌نام کرده‌­اند.

وی زمان ثبت‌­نام در این کارگاه را از 15 تا 30 تیر جاری اعلام کرد و اضافه کرد: کلاس‌ها از اوایل مرداد آغاز و تا اواخر شهریور ادامه دارد و در ادامه کارهای عملی شرکت­ کنندگان در کارگاه جمع‌آوری و پیش بینی شده است در قالب کتابی به شیوه­‌های صوتی، الکترونیک و چاپی منتشر شود.

آرش مهربان نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان یکی از فعالان این حوزه است که تاکنون اثرهایی از این نویسنده به زبان کُردی منتشر شده است که از آن­ها می­‌توان به اولین اثر بازآفرینی شده کودک به زبان کُردی به نام «کێ نەخەوتووە؟» اشاره کرد که در شُرف چاپ دوم خود است.

مهربان در جشنواره‌­های ادبیات کودک عناوینی را کسب کرده است که از آن­ها می‌­توان به کسب مقام اول شعر کودک در جشنواره شعر کودک ایوان ( ایلام) و کسب عنوان اول بخش پژوهش مهرواره کشوری شوناس در کامیاران اشاره کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها