دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
انصراف نداده‌ایم/حمایت سازمان از جشنواره کاما معنوی است

معاون برنامه‌ریزی آموزشی، پرورشی و تربیت‌بدنی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در پاسخ به گلایه دبیر اجرایی جشنواره کتاب افراد معلول ایران کاما، انصراف از این رویداد را رد و بر آمادگی و مشارکت معنوی با این رویداد تاکید کرد.

اسماعیل برقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره گلایه دبیر اجرایی جشنواره کتاب افراد معلول ایران (کاما) از انصراف سازمان از تنها جشنواره کتاب‌محور معلولان بیان کرد: تاکنون نامه‌ای از انجمن نابینایان برای معرفی و دعوت از نماینده سازمان آموزش و پرورش استثنایی در جشنواره، ارسال نشده است؛ معمولا روال این است که پیش از برگزاری، نخستین جلسه سیاستگذاری، نامه‌ای برای حضور و معرفی نماینده مکاتبه می‌شود.

وی افزود: دوره گذشته ازسوی انجمن نابینایان نامه‌ای ارسال می‌شد و نماینده سازمان را معرفی می‌کردیم؛ اما امسال تنها چیزی که برای سازمان ارسال شد، صورت‌جلسه دومین جلسه سیاستگذاری این جشنواره بود که آن هم به حوزه ریاست این سازمان ارسال شده بود و آن‌ها نامه را به معاونت ارجاع دادند؛ یعنی برای حضور در جلسه نخست نیز در جریان نبودیم؛ با اینکه همکاران انجمن نابینایان شماره تماس‌ معاونت را در اختیار داشتند و می‌توانستند برای پیگیری تماس بگیرند.

برقی ادامه داد:‌ مشکلی برای حضور و حمایت از جشنواره کاما نداریم و حتی اعلام انصرافی هم از سمت سازمان اعلام نشده است. حضور نماینده سازمان در دوره گذشته این جشنواره به این شکل بود که فقط در جلسات شرکت می‌کرد و حمایت سازمان، معنوی بود.

معاون سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی با بیان اینکه یکی از رویکردهای سازمان آموزش و پرورش کشور جذب مشارکت است، گفت: حتما از هرگونه همکاری و مشارکت با سایر نهادها استقبال می‌کنیم، آن‌ها بازوی اجرایی سازمان هستند و معتقدیم سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و همه دستگاه‌ها باید در همه حوزه‌ها به‌ویژه کتاب، پای کار باشند تا خدمت‌رسانی مناسبی به دانش‌آموزان استثنایی ارائه شود.

وی افزود: همیشه تلاش کرده‌ایم با انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های دولتی برای مشارکت بیشتر کتاب نیز یکی از مباحث مورد توجه سازمان است؛ اگر جلسه‌‌های این جشنواره ادامه‌دار باشد و نامه‌ای ارسال شود کارشناس سازمان حتما حضور پیدا می‌کند و با اشتیاق در جلساتشان شرکت خواهیم کرد؛ بنابراین باید هماهنگی بیشتری صورت بگیرد.


به گزارش ایبنا؛ دومین دوره جشنواره ملی کتاب افراد معلول ایران (کاما) که در دوره نخست علاوه بر انجمن نابینایان ایران با مشارکت انجمن علمی و آفرینش‌های هنری معلولان ایران برگزار شد، قرار است امسال با مشارکت یکی دیگر از سازمان‌های مردم نهاد افراد دارای معلولیت برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط