یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
عادت به مطالعه و کتابخوانی در کودکان از طریق قصه‌گویی

کرمان-برگزیده جشنواره قصه‌گویی «نهال امید» در مرحله منطقه‌ای کرمان گفت: قصه‌گویی شیوه‌ای برای انتقال بهتر مفاهیم است و می‌توان عادت به مطالعه و کتابخوانی را از طریق قصه‌‎گویی ایجاد کرد که این موضوع در کتابخانه‌های عمومی روند رو به رشد ارزشمندی طی کرده است.

اعظم منوچهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کرمان، در رابطه با قصه‌گویی بیان کرد: قصه صدای زندگی است و قصه‌گویی بهترین روش آموزشی برای کودکان است.

برگزیده قصه‌گویی در مرحله منطقه‌ای کرمان افزود: قصه‌گویی شیوه‌ای برای انتقال بهتر مفاهیم است و می‌توان عادت به مطالعه و کتابخوانی را از طریق قصه‌گویی ایجاد کرد که این موضوع در کتابخانه‌های عمومی روند رو به رشد ارزشمندی طی کرده است.

وی تصریح کرد: دیدن و شنیدن قصه‎‌های متفاوت، از فرهنگ‌‎های مختلف در این جشنواره ها قصه‎ گویی برایم جالب بود.

منوچهری با بیان اینکه قصه هچگاه جایگاه خود را در بین مردم به ویژه کودکان و نوجوانان از دست نمی‌‎دهد؛ ادامه داد: قصه‌ها با وجود لهجه‌ها، گویش‌ها، فرهنگ‌های مختلف باز هم برای همگان جالب و آموزنده هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: این دوره جشنواره قصه‌گویی «نهال امید» نسبت به دوره قبل سطح بالاتری دارد؛ چراکه مشخص است قصه‌گوها با تمرین و ممارست در پرورش مهارت‌های خود کوشیده‌اند.

منوچهری اذعان کرد: قصه‌گویی که تجربه و مهارت و خلاقیت داشته باشد به گونه‌ای پیش می‌رود که مخاطب جذب قصه می‌شود و در این مرحله قصه‌گوها به این سطح از توانایی رسیده‌اند.

وی قصه‌گویی را فعالیتی مفرح برای خانواده‌ها و کودکان دانست که موجب علاقمندی به کتاب و کتابخوانی است و گفت: قصه‌گویی پلی به سوی خواندن کتاب است.

 منوچهری ترویج کتابخوانی، رونق کتابخانه‌ها و افزایش اعضای فعال، همدلی و همکاری بین کودکان را از تأثیرات مثبت قصه‌گویی در کتابخانه‌ها عنوان کرد.

برگزیده قصه گویی در مرحله منطقه‌ای کرمان در پایان خصوص برگزاری جشنواره های قصه‌گویی عنوان کرد: این جشنواره‌ها چراغ راهی برای جشنواره‌های آینده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها