دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
غنی‌سازی و به‌روز رسانی کتاب‌های کتابخانه بنیاد ایران‌شناسی

حدود 1600 عنوان کتاب فارسی و 85 عنوان کتاب لاتین جدید در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دکتر محمدحسین رجبی دوانی، رئیس بنیاد ایران‌شناسی به کتاب‌های خریداری شده از سی‌و‌چهارمین نمایشگاه کتاب تهران (1402) اشاره کرد و ضمن بازدید از کتاب‌های موجود در نمایشگاه در جریان فرایند سفارش و خرید کتاب و تعداد کتاب‌های خریداری شده قرار گرفت.

میرحیدری، مدیر کتابخانه مرکزی با توضیحاتی درباره نمایشگاه تازه‌های کتاب گفت: تازه‌های کتاب مربوط به کتاب‌‌های خریداری شده از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (1402) است که حدود 1600 عنوان کتاب فارسی و 85 عنوان کتاب لاتین را در معرض دید پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان به مباحث ایران‌شناسی قرار داده است.

وی افزود: در طرح غنی‌سازی و به‌روزرسانی منابع اطلاعاتی کتابخانه، ‌اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و دانشجویان بنیاد، کتاب‌های مورد نیاز خود را سفارش و کارشناسان کتابخانه با استفاده از بودجه‌ اختصاص یافته،‌ سفارشات را ارزیابی و فرایند خرید را انجام دادند. همچنین با توجه به میزان بودجه در اختیار کتابخانه، تعداد قابل‌توجهی از کتاب‌های مرتبط، توسط کارشناسان کتابخانه بررسی، انتخاب و از سامانه مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب خریداری شدند.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی با ابراز خرسندی از این اقدام گفت: پسندیده است تا کتب جدیدالتألیف در حوزه ایران‌شناسی در کتابخانه‌ بنیاد موجود باشد تا پژوهشگران بتوانند به‌ راحتی از آنها استفاده کنند.

رجبی دوانی پس از بازدید از نمایشگاه، از مخزن‌ کتاب‌های فارسی، سالن امانت و مرجع و سالن نشریات و دیداری – شنیداری نیز بازدید کرد و افزود:‌ در نظر داریم تا با تأمین منابع مالی مناسب نسبت به‌بروزرسانی کامل بخش‌های مختلف کتابخانه‌ بنیاد اقدام کنیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها