یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
اجرای برنامه‌های متنوع همزمان با تابستان در 62 کتابخانه عمومی استان بوشهر

بوشهر- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از اجرای برنامه‌های متنوع و کلاس‌های آموزشی مختلف همزمان با فصل تابستان در 62 کتابخانه عمومی استان خبر داد.

حیدر راهب به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: نقش پراهميت كتابخانه‌هاي عمومي در يادگيري مادام‌العمر و توسعه و تثبيت آموزش‌هاي غيررسمي، ايجاد تحول در خدمات و برنامه‌هاي كتابخانه‌هاي عمومي براي گروه‌هاي مختلف اجتماعي و گسترش خدمات و برنامه‌ها به‌عنوان پاسخي به الگوي منفعل مبتني بر مجموعه و كاركرد سنتي كتابخانه ایجاب می‌کند که در فصل تابستان به‌منظور پرکردن اوقات فراغت اعضاء کتابخانه‌های عمومی به شکل مفیدی، برنامه‌ها و کلاس‌های متنوعی طبق نیازسنجی‌ها و ذائقه و سلیقه جامعه مخاطب برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

وی در خصوص اهداف برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی در فصل تابستان نیز توضیح داد: افزایش كاركردهاي اجتماعي كتابخانه براي تداوم اثربخشي در عصر كنوني و آينده، تبديل كتابخانه‌ها به پايگاه فعال فرهنگي-اجتماعي، كاهش آسيب‌هاي اجتماعي، بهبود سبك زندگي و ...، ايجاد ارتباط بيشتر اعضاء با كتابخانه و افزايش ميزان رضايت آن‌ها و زمينه‌سازی تاثيرگذاري بیشتر كتابخانه‌ها در فرهنگ عمومی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در پیوند با کتاب مهم‌ترین اهداف برگزاری این کارگاه‌ها و برنامه‌های تابستانه را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر ادامه داد: در تمام کلاس‌ها و کارگاه‌های تابستانه که در 62 کتابخانه عمومی استان بوشهر برگزار می‌شوند، همه گروه‌های سنی خردسال، کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال و همه اصناف و قشرها شامل دانش‌آموزان، دانشجویان، زنان خانه‌دار و ... می‌توانند شرکت کنند.

وی در تشریح کارگاه‌های آموزشی که همزمان با تابستان در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شوند، بیان کرد: این کارگاه‌ها شامل آموزش روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن کریم، قصه‌گویی خلاق، آموزش طراحی و نقاشی، آموزش کاردستی و اوریگامی، آموزش نقالی و شاهنامه‌خوانی، آموزش سفالگری، بازی و ریاضی، فن بیان، چرتکه، آموزش احکام و نماز، نویسندگی خلاق، آموزش زبان انگلیسی، سبک زندگی و موفقیت، هنرهای خانگی و نقاشی روی پارچه می‌شود.

راهب سپس به اجرای برنامه‌های ترویجی کتابخوانی همزمان با این ایام خبر داد و افزود: در این راستا، قصه‌گویی، قصه‌های قرآنی، نشست کتابخوان، جمع‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی فعال استان اجرایی می‌شوند. افزون بر این، ساخت روزنامه دیواری، گروه سرود و نمایشنامه‌خوانی از جمله فعالیت‌هایی است که به‌صورت گروهی در این مراکز انجام می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر همچنین به برگزاری محافل قرآنی، محافل ادبی و مراسم مذهبی در مناسبت‌های مختلف در این فصل اشاره و تصریح کرد: علاوه بر این، به‌منظور پرکردن اوقات فراغت اعضاء کتابخانه‌های عمومی در تابستان، مسابقات فرهنگی متنوعی شامل مسابقه کتابخوانی، مسابقه نقاشی، خلاصه‌نویسی کتاب، پویش معرفی کتاب، داستان‌نویسی، شاهنامه‌خوانی، قصه‌گویی و داوری کتاب طراحی و برنامه‌ریزی شده‌‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها