سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
قصه‌گویی در کانون پرورش فکری ایلام جایگاهی تاریخی و تاثیرگذار در کشور دارد

ایلام- معاون فرهنگی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان ایلام گفت: قصه‌گویی در کانون استان، جایگاهی تاریخی و تاثیرگذار در کشور دارد.

ملوک هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: قصه‌گویی در کانون استان، جایگاهی تاریخی و تاثیرگذار در کشور دارد و قصه‌گویان و قصه‌پژوهان زیادی در جشنواره‌های مختلف و دوره‌های تدریس این هنر ملی درخشیده‌اند.
 
قصه‌پژوه پیشکسوت ایلامی ادامه‌داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام از آغاز نخستین جشنواره از سال 1376 تاکنون، حضوری فعال و جدی و کیفی داشته است.
 
وی ادامه داد: نهال قصه‌گویی اکنون به درختی تناور و پرشاخه تبدیل شده و قصه‌گویان و قصه‌پژوهان زیادی را در سطح ملی و بین‌المللی تربیت کرده است.
 
مؤلف کتاب «تأثیر قصه و قصه‌گویی بر هوش نوجوانان» ادامه داد: اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این راستا گام‌هایی بسیار محکم برداشته و از فعالیت قصه‌گویی به عنوان یک ابزار فرهنگی و تربیتی در مراکز فرهنگی هنری استفاده می‌کند.
 
وی ادامه داد: قصه‌گویی بومی با توجه به خاستگاه اجتماعی‌اش، آموزه‌های بومی، ارزش‌های قومی، دینی و گروهی را رواج می‌دهد و قصه‌گویی در مراکز فرهنگی هنری کانون و جشنواره‌ها، مخاطبان خود را با فرهنگ و تاریخ دیرینه این مرز و بوم آشنا می کند.
 
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری استان ایلام ادامه داد: در استان ایلام فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌های مختلفی وجود دارد و زیباترین حکایت ها و متل‌ها و افسانه از زبان انسان‌ها و حیوانات وجود دارد که بهترین منابع برای قصه گویی به شمار می روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها