شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
پیاده‌سازی منشور توسعه فرهنگ قرآن در استان فارس

فارس- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌‎های قرآنی در استان برای پیاده‌سازی منشور توسعه فرهنگ قرآنی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، حمید رضا قانعی صبح شنبه در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان اعلام کرد: در راستای تحقق، اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌ها شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور این وظیفه را به شورای فرهنگ عمومی استان‌ها محول کرده است و در همین راستا شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در استان‌ها باید شکل بگیرد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه در استان فارس طی سالیان گذشته و با درایت نماینده ولی‌فقیه در استان شورایی با عنوان توسعه فرهنگ قرآن و اهل بیت شکل گرفته و در حال فعالیت است، افزود: با ترکیب جدید و طبق اساسنامه و آیین نامه ابلاغی از شورای عالی انقلاب فرهنگی و با همراهی شورای فرهنگ عمومی استان هم‌افزایی و همراهی بیشتری در راستای فعالیت‌های قرآنی در سطح استان شکل گیرد.
 
قانعی، اظهار امیدواری کرد که در فصل جدید فعالیت شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی استان نقش جدی به موسسات و تشکل‌های مردمی سپرده شود و تحقق منشور توسعه قرآنی در استان شتاب بیشتری به خود بگیرد.
 
وی در ادامه به فعالیت این شورا در سال گذشته اشاره کرد و گفت:‌ بیش از ۳۰ جلسه در سال گذشته در خصوص هماهنگی فعالیت‌های قرآنی با حضور نمایندگان سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده اتحادیه موسسات قرآنی تشکیل شد و عمده رویداد های قرآنی در ماه مبارک رمضان، دهه فجر و سایر ایام با هماهنگی و همفکری این شورا در سطح استان برگزار شد.
 
دبیرشورای فرهنگ عمومی استان وضعیت فعالیت‌های قرآنی استان را به واسطه فعالیت گسترده موسسات قرآنی امیدوارکننده دانست و با اشاره به تعداد قابل توجه حافظان و قاریان نوجوان و جوان در استان، آینده زیست‌بوم قرآنی استان را درخشان توصیف کرد.
 
قانعی با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی قرآنی (بشری) در شهرستان جهرم به وظائف و مسوولیت‌های دستگاه‌های متولی فعالیت‌های قرآنی و بطور خاص اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  اشاره و تاکید کرد: متولیان این دستگاه‌ها باید بستر فعالیت و برگزاری رویدادهای قرآنی را فراهم و زمینه رشد موسسات و مجموعه‌های قرآنی را تسهیل کنند، که این امر موجب شتاب بیشتر فعالیت‌های قرآنی استان خواهد شد.
 
او از برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران اوقات فراغت دانش‌آموزان درخواست کرد که برای  فصل تابستان  در کنار اهتمام جدی به فعالیت‌های ورزشی و تفریحی حتما در راستای تقویت معارف قرآنی دانش‌آموزان نیز اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها