شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
مهلت ارسال آثار به مهرواره زبان مادری «آوای حرا» در هرمزگان تمدید شد

هرمزگان - کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان با هدف پاسداشت زبان مادری و گویش های محلی استان مهلت ارسال آثار به جشنواره دومین مهرواره «آوای حرا» را تا پایان خرداد ماه تمدید کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس،  افزود: با توجه به استقبال چشمگیر و همچنین تعطیلی‌های فراوان خردادماه، تصمیم گرفتیم زمان دریافت آثار در این جشنواره را تا پایان خرداد ماه تمدید کنیم.

پروین پشت کوهی ادامه داد: جشنواره «دومین مهرواره آوای حرا» با محور موضوعی پاسداشت زبان مادری و گویش های محلی متداول در جزایر، روستاها و شهرهای استان هرمزگان در بخش‌های بازنویسی قصه‌های پدر بزرگ و مادربزرگ‌ها به گویش مادری و خلق اثر در قالب شعر، داستان و متن ادبی باگویش های هرمزگان برگزار می‌شود.

پشت کوهی اضافه کرد: علاقمندان می توانند در گروه سنی نوخوان(۷تا۸ سال)، نونهال(۹تا۱۱سال)، نونگاه(۱۲ تا۱۴سال)، نوجوان(۱۵تا۱۷سال)، ارشد(۱۸ تا۲۲سال)، دانش آموزان مدارس (مقطع ابتدایی اول و دوم، مقطع متوسطه اول و دوم) و در بخش بزرگسال کارشناسان و مربیان فرهنگی هنری ادبی کانون،معلمان و اولیای تربیتی، استادان، دانش آموختگان و دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی، نویسندگان و شاعران، والدین و بخش ویژه مادران جوان (حداکثر ۳۰ سال) در این مهروازه شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه نحوه ارسال آثار در قالب word، افزود: مهلت ارسال آثار تا 31 خرداد ۱۴۰۲ تمدید شد. پیش از این مهلت ارسال آثار تا ۱۵ خرداد ماه اعلام شده بود. به برگزیدگان اول تا سوم هر بخش از مهرواره در هر گروه سنی، لوح تقدیر و هدیه ای تعلق می‌گیرد.

این مهرواره سال گذشته نیز با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با ادبیات شفاهی به عنوان زیربنای ادبیات کودک، تقویت هویت ملی و قومی با تسلط به زبان مادری به عنوان بازتولید فرهنگ و هویت ویژه هر جامعه، آشنایی با چهره های شاخص استان در حوزه ادبیات بومی، آشنایی با گویش‌های مختلف استان و کمک به حفظ آن برگزار شد و 31 نفر مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها