سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
قصه‌گویی بخش مهمی از فرهنگ ایرانیان است

لرستان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان قصه‌گویی را بخش مهمی از فرهنگ ایرانیان دانست و افزود: ترویج و توسعه‌ قصه‌گویی و معرفی و آشنا کردن کودکان و نوجوانان با این هنر ضروری است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، محمدجواد محمدی روز سه‌شنبه در آیین ثبت ملی قصه‌گویی که به صورت همزمان در سراسر کشور در لرستان برگزار شد، با بیان اینکه قصه‌گویی بخش مهمی از فرهنگ ایرانیان است، افزود: ترویج و توسعه‌ی آن و معرفی و آشنا کردن کودکان و نوجوانان با این هنر ضروری است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان گفت: با قصه‌گویی به‌عنوان یک واسطه فرهنگی؛ گذشت، فداکاری، مهربانی و خوب زندگی کردن را می‌توان به کودکان و نوجوانان انتقال داد. 

محمدی گفت: اجرای  این جشن در مرکز فراگیر خرم‌باد با حضور چند قصه‌گوی روشن‌دل و کودکان خاص در حضور اعضا و سایر کودکان و نوجوانان دارای نیازهای خاص که به قصه‌گویی پرداختند به این محفل شور خاصی بخشید. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان گفت: در این آیین 6 مرکز خرم‌آباد، 3 مرکز بروجرد، 2 مرکز الشتر، 2 مرکز الیگودرز و مراکز شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت، نورآباد، اشترینان، دورود، ازنا و چگنی و مرکز فراگیر خرم‌آباد میزبان علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی هستند.

به گزارش ایبنا، آیین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی و جشن نکوداشت این رویداد همزمان با سراسر کشور در روز سه‌شنبه 23 خرداد در 20 مرکز فرهنگی هنری لرستان با حضور اعضای فعال، اعضای انجمن قصه‌گویی، قصه‌گویان، پیش‌کسوتان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها