یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
تاسیس 40 باب کانون فرهنگی هنری مساجد در زنجان

زنجان- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه تحقق این هدف با توسعه کانون‌های مساجد و گسترش فعالیت آنها میسر می‌شود، گفت: در همین راستا برای سال جاری تاسیس ۴۰ باب کانون فرهنگی و هنری جدید در مساجد استان در دستور کار قرار گرفته است.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در حال حاضر ۳۸۵ کانون فرهنگی و هنری مساجد با بیش از ۱۴ هزار نفر عضو فعال است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۸ درصد کانون‌های استان در مناطق روستایی و ۴۱ درصد نیز در مناطق شهری واقع هستند، اضافه کرد: ۷۳ درصد از اعضای کانون های مساجد استان مرد و ۲۷ درصد نیز زن هستند.

اسلامی با اشاره به اینکه توسعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال جاری در دستور کار است، اضافه کرد: توسعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مصداقی از تحقق عدالت فرهنگی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 500 باب مسجد در استان زنجان فعال است، گفت: بر اساس هدفگذاری برنامه‌های توسعه، حداقل ۴۰ درصد مساجد باید دارای کانون‌های فرهنگی و هنری باشند.

وی با اشاره به اینکه تحقق این هدف با توسعه کانون‌های مساجد و گسترش فعالیت آنها میسر می‌شود، اضافه کرد: در همین راستا برای سال جاری تاسیس ۴۰ باب کانون فرهنگی و هنری جدید در مساجد استان در دستور کار قرار گرفته است.

اسلامی با بیان اینکه در راستای بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های مساجد طرح‌های تربیتی، فرهنگی و قرآنی اجرا می‌شود، گفت: خوشبختانه اقدامات انجام شده مفید و موثر بوده و اعضای کانون‌های مساجد مهارت‌های خوبی در این زمینه‌ها کسب کرده‌اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره برگزاری جلسات روشنگری با حضور اساتید دانشگاه و روحانیون افزود: همچنین با هماهنگی مساجد در مدت زمانی که برای اقامه نماز جماعت اختصاص یافته هم از ظرفیت‌های موجود برای تبیین مسائل مختلف استفاده می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها