شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
پیش‌بینی حضور یک هزار نوجوان در کلاس‌های فرهنگی، هنری و قرآنی طرح نشاط معنوی

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه طرح نشاط معنوی از 10 تیرماه آغاز می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود یک هزار نوجوان در کلاس‌های فرهنگی، هنری و قرآنی طرح نشاط معنوی شرکت کنند.

مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: طرح « نشاط معنوی» با هدف «تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده هوشمندانه از ظرفیت اوقات فراغت دانش‌آموزان،
 استفاده از ابزارهای روز و روش‌های جذاب و نو هر سال در ایام تابستان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و ارتباط‌گیری مؤثر، زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق و مهارت افزایی و توانمندسازی دانش‌آموزان در کلاس‌های نشاط معنوی از ۱۰ تیر ماه تا ۱۴ مرداد ماه سال اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه امسال 10 بقعه شاخص در استان زنجان میزبان طرح نشاط معنوی هسند، گفت: طبق سنوات گذشته، کلاس‌های آموزشی معارفی، مهارت‌های ده‌گانه و فنی و هنری در داخل بقعه با حضور اساتید و مربیان برای مخاطبین طرح برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  مخاطبین طرح «نشاط معنوی» ۱۴۰۰ دانش‌آموزان از رده سنی هشت تا ۱۸ سال هستند، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود هزار نوجوان در این طرح شرکت کنند.

کرمی گفت: از جمله کلاس‌های شاخصی که برای این طرح در نظر گرفته شده آموزش قرآن، خطاطی، نقاشی، ورزشی، اردوهای زیارتی و تفریحی، کلاس مهارت‌های زندگی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان هدف از اجرای طرح نشاط معنوی ایام تابستان در بقاع متبرکه را جذب نسل جوان و نوجوانان به بقاع متبرکه و کادرشناسی بقاع از این قشر جامعه عنوان کرد و ادامه داد: ترویج معارف اسلامی و تعامل و مشارکت با نهادهای فرهنگی همسو از دیگر اهدافی است که اوقاف در این طرح دنبال می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها