دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
500 زنجانی حافظ کل قرآن کریم هستند

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود، 500 زنجانی حافظ کل قرآن کریم هستند.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی، تربیت حافظان را در ابعاد مختلف اعم از حفظ موضوعی، ترتیبی، شامل حفظ دو، سه و سایر اجزا قرآن کریم تا حفظ کل را در دستور کارش قرار داد.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح استفاده از ظرفیت آستان امامزادگان و بقاع متبرکه و مساجد، حسینیه‌ها و موسسات فعال برای برپایی کلاس‌ها از جمله این موارد است، همچنین استفاده از فضای مجازی برای آموزش غیر حضوری علاقه‌مندان در دستور کار قرار دارد.

کرمی گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم در رده‌های سنی کودکان هفت تا ۱۳ سال، افراد ۱۳ تا ۱۸ سال و  بالای ۱۸ سال اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه طرح تربیت حافظان قرآن کریم با حضور رده‌های سنی مختلف و در دو بخش خواهران و برادران اجرایی می‌شود، افزود: این طرح با همکاری موسسات قرآنی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 500 زنجانی حافظ کل قرآن کریم هستند، اضافه کرد: خوشبختانه با برنامه‌های تقویتی حافظان زنجانی حائز رتبه‌های برتر کشوری و حتی بین‌المللی شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در برنامه‎های تابستانی اوقاف هم بحث کلاس‌های قرآنی در دستور کار خواهد بود، افزود: امیدواریم بتوانیم استفاده از سه ماهه تابستان را در تربیت حافظان قرآنی داشته باشیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها