پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
دولت موظف به پرداخت یارانه به حوزه فرهنگ است/ ظرفیت بالقوه کارخانه‌های تولید کاغذ بالفعل شده است

معاون اول رئیس‌جمهور در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب، گفت: 30 تا 40 درصد ظرفیت کارخانه‌های با توان تولید 250 هزار تُن کاغذ فعال شده‌‌اند؛ دولت درباره مسائل فرهنگی بسیار حساس است و باید در حوزه فرهنگ، یارانه پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران با قدردانی از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری دو رویداد بزرگ نمایشگاه قرآن و سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با بیان اینکه ایرانی‌ها اساسا ملت فرهنگ‌دوستی هستند، گفت: این دوره از نمایشگاه از نظر حضور کتاب‌دوستان، تنوع و محتوای عمیق کتاب‌ها درخور توجه است؛ روحیه فرهنگ‌دوستی مردم ایران در مسیر بالندگی قرار گرفته است.

وی درباره توجه دولت به مسئله کاغذ افزود: از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم، مسئله کاغذ به‌عنوان یک دغدغه و بحث جدی ناشران مطرح بوده؛ بنابراین در دو سال گذشته با پیگیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، موضوع تأمین کاغذ، ساماندهی شده است؛ از‌جمله بازگشایی کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل که به‌نظر می‌رسد از این منظر با چند سال گذشته قابل مقایسه نیست.

مخبر با اشاره به تأسیس کارخانه‌های جدید تولید کاغذ گفت: با توجه به برنامه‌های دولت برای احداث کارخانه‌های جدید، امید‌واریم چند سال آینده از نظر تولید کاغذ، به خودکفائی برسیم. در مجموع، اقدامات برای این هدف آغاز شده است. امید‌واریم این هدف محقق شود که یکی از آثار آن، کاهش قیمت تمام شده کتاب است.  

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: 30 تا 40 درصد ظرفیت کارخانه‌های با توان تولید 250 هزار تُن فعال شده‌‌ است. دولت درباره مسائل فرهنگی، بسیار حساس است و باید در حوزه فرهنگ، یارانه پرداخت کند. امید‌واریم سال به سال، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با رونق و کیفیت و کمّیت بیشتر، برگزار شود.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها