سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
رونمایی از ۱۰ اثر انتشارات شاهد

مراسم رونمایی از مجموعه‌ای از کتاب‌های انتشارات شاهد در سالن یاس در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از ده عنوان کتاب با نام‌های «امان مردم»، «اسی انگوری»، «شور شیدایی»، «یوسف انقلاب»، «مهاجر آسمان»، «آپولو»، «فرزند طوفان»، «یستبشرون»، «لاله‌های حرم» و «تو را کدامین چشم می‌بیند» رونمایی شد.

کتاب «امان مردم» نوشته رحیم مخدومی روایت شهید محمود امان‌اللهی که از افرادی بوده است که هم ارتش را تجربه کرده است هم ژاندارمری سپاه بسیج کمیته نیروی انتظامی و وزارت کشور. هم رزم، هم اسارت و هم جراحت را تجربه کرده است. هم قاری خوش‌لحنی بوده و هم سخنران قاهری و هم مداحی خالص و از همه مهم‌تر شهید و فرزند شهید بوده است. همچنین تا آخرین لحظه دست از جسم خود بر نمی‌دارد و وصیت می‌کند اعضایش را اهدا کند تا جان‌هایی را نجات دهد.

«اسی انگوری» نوشته اعظم حمزه‌ای داستان دو تعمیر کار شیمیایی شده در جنگ است که بعد از سال‌ها در بیمارستان همدیگر را ملاقات می‌کنند و بعد از تعریف تاریخ جنگ از هم جدا می‌شوند. اسی انگوری به خاطر بیماری در خانه‌ای که تنها زندگی می‌کرده است به شهادت می‌رسد.

«شور شیدایی» نوشته مریم حجتی است. در این کتاب خاطرات و سیره شهید محمدعلی حجتی آورده شده است. شهید حجتی یکی از نمونه شهدای آن زمان بود که اعتقادات منش و رفتار ایشان در این کتاب بیان شده است. نمونه‌ای از تفکر جوانان ایثارگر آن دوران می‌باشد.

«یوسف انقلاب» نوشته حسین درازی است. در این کتاب با زندگی و مبارزات شهید یوسف مرحبا آشنا می‌شویم. ایشان یکی از تئورسین‌های و اولین افرادی است که اندیشه‌های امام خمینی(ره) را در استان گیلان و شهرستان آستارا تبلیغ می‌کند و در سال ۱۳۵۲در دانشگاه فردوسی مشهد با اندیشه دکتر مطهری و علامه جعفری آشنا می‌شود و در متن جریانات انقلاب قرار می‌گیرد. ایشان در سال ۱۳۶۰ توسط سازمان مجاهدین خلق به شهادت می‌رسد. همچنین از پایه‌گذاران سپاه پاسداران بوده و هم معلمی تجربه کرده است.

«مهاجر آسمان» نوشته فریدون کریمی‌والا می‌باشد. این کتاب خاطرات امیر خلبان شهید علی کیارش است که از دوران کودکی تا زمان شهادت او را به تصویر می‌کشد. ایشان یکی از نخبگان تحصیلی و فرهنگی و هنری کشور بوده و علاوه بر مهارت خلبانی قهرمانی بوکس ارتش‌های ایران و نماینده دانش‌آموختگان پروازی بوده که زینگ خلبانی گرفته است.

«آپولو» نوشته ناصر مولایی در چهار فصل تهیه شده و به خاطرات اسرای زندان ستمشاهی می‌پردازند که از جمله آنان جانباز قنبر راسخ عظمت، امیر اکبر فتورایی، سرهنگ مرتضی منتظرالمهدی، سرهنگ ولی الله میران را میتوان نام برد.

«فرزند طوفان» به قلم حمید اکبرپور است. در این کتاب زندگی و خاطرات محمدحسین پرنیا را از دوران کودکی تا زمان جنگ در قالب داستان می‌خوانید. این اثر در ۹۵ بخش و ۶۰۱ صفحه نگارش شده است.

«یستبشرون» نوشته شهاب‌الدین وطن‌دوست می‌باشد. این کتاب از آیات جهاد و شهادت می باشد که با مراجعه به تفاسیر مختلف به ویژه تفسیر نور حجت‌الاسلام قرائتی گردآوردی شده است و علاوه بر تحلیل و بررسی حاوی پیام‌های قرآنی و نکات قابل توجه درباره آیات جهاد فی سبیل الله است.

«لاله های حرم» نوشته علی امرایی گزیده‌ای از زندگی شهدای مدافع حرم استان کرمانشاه است که در دو فصل از ۱۰۷ صفحه تدوین شده است و تمامی شهدای مدافع حرم این استان را پوشش می‌دهد.

«تو را کدامین چشم می‌بیند» نوشته سیدمحمد مشکوةالممالک مجموعه مصاحبه‌های نویسنده با خانواده‌های شاهد و ایثارگر مدرسه راضیه می‌باشد که در ۱۲فصل تدوین شده و در ابتدای هر فصل از آیات قرآن استفاده شده مرتبط با اتفاقات همان فصل می‌باشد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها