سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
برگزاری دوره آموزشی تخصصی برای 500 خبرنگار و متصدی روابط عمومی

دوره آموزشی تخصصی برای 500 خبرنگار و متصدی روابط عمومی استان برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، محسن افشارچی استاندار زنجان ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان یکی از موضوعات مهم در راستای تبیین موضوعات فرهنگی را استفاده از ظرفیت رسانه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی در تولید محتوا مشکل دارند که در این رابطه باید دوره‌های آموزشی تخصصی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش تخصصی روابط عمومی‌ها در انعکاس عملکرد مدیران موثر بوده و موجب امیدبخشی در جامعه خواهد شد، اضافه کرد: برای مثال اقدامات خوبی در حوزه مسکن ملی و تامین زیرساخت‌های آن در استان انجام شده است که باید با اطلاع رسانی صحیح و به موقع، افکار عمومی را در جریان روند پیشرفت پروژه‌ها قرار داد.

استاندار زنجان با تأکید بر ارتباط موثر مدیران و رسانه‌های استان گفت: تقویت این ارتباط موجب تقویت اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دولت در بخش‌های مختلف خواهد شد.

استاندار زنجان با یادآوری اینکه مخاطبان از مطالعه مطالب کوتاه بیشتر از مطالب طولانی استقبال می‌کنند، اضافه کرد: لازم است مدیران با نحوه تولید محتوا و توئیت کردن آشنا شوند.

وی همچنین به موضوع توزیع عادلانه آگهی‌های دولتی تأکید کرد و افزود: با توجه به مصوبات قانونی در این حوزه، ابزار قانونی لازم برای برخورد با متخلفان وجود دارد و باید رعایت قانون مورد توجه و اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز از برگزاری دوره آموزشی ویژه روابط عمومی‌ها و خبرنگاران استان زنجان در قالب 14 رشته در سالن اجتماعات ادارات کل و از طریق موسسه پژوهش‌های رسانه‌ای شمالغرب خبر داد و گفت: این دوره سه ماهه برای 500 نفر از خبرنگاران و روابط عمومی‌ها برگزار خواهد شد.

امراله حسنی با بیان اینکه 50 نفر از این شرکت کنندگان که موفق به کسب حدنصاب لازم شوند در کمپ آموزشی شرکت داده خواهند شد که این کمپ آموزشی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران ارشد استانی برگزار می‌شود، اضافه کرد: خروجی این دوره آموزشی تشکیل اتاق خبر است که کمک در راستای اقتصاد فرهنگ خواهد بود.

وی در ادامه به موضوع توزیع آگهی‌های دولتی نیز اشاره کرد و افزود: گاها برخی دستگاه‌های اجرایی از قانون توزیع آگهی‌ها با نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تمکین نمی‌کنند که باید راهکار قانونی برای آن اندیشیده شود.

احمد خداوردی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان نیز بر ضرورت موضوع اطلاع‌رسانی تأکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع اطلاع رسانی، ۴۰ امتیاز در جشنواره شهید رجایی به مدیران دستگاه‌ها برای اطلاع رسانی اختصاص یافته است که توسط تیمی از کارشناسان و متخصصان امر بررسی می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استاندار زنجان نیز با تأکید بر اضافه کردن پیوست آموزشی و فرهنگی به برنامه‌های مختلف گفت: با توجه به اینکه برخی از برنامه‌ها پیوست فرهنگی ندارند، از همین رو اثرگذاری آن قابل رویت نیست.

در این جلسه برخی از مدیران رسانه‌ها و مسئولان به بیان دیدگاه‌های خود درباره توزیع آگهی‌های دولتی پرداختند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها