جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
احمدرضا احمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده است

بر اساس خبری که ماهور احمدی، دختر احمدرضا احمدی در فضای مجازی منتشر کرده این شاعر و قصه‌ساز نام‌آشنای کودکان که روزهای ۸۲سالگی را می‌گذراند در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ ماهور احمدی ساعاتی پیش پستی را با این محتوا در صفحه شخصی خود منتشر کرد: «احمدرضا چند روزی‌ست در آی‌سی‌یو بستری و جایش در خانه بسیار خالی‌ست؛ اما این جای خالی جای خالی یک مرد ۸۲ساله نیست. انگار پسرکی ۵ ساله، در خانه نیست... . خانه ساکت، اتاقش مرتب، ظرف‌های آب‌نبات پُر و خانه خالی از صدای پی‌درپی‌اش که بی‌وقفه می‌گوید: ماهور، شهره، ماهور، شهره...
عشق و دعاهای همیشگی شما همراه احمدرضاست و شک ندارم معجزه‌ای خواهد شد.».
احمد‌رضا احمدی، شاعر بزرگسالان و نویسنده كتاب‌های كودكان است كه از آغاز دهه ۱۳۴۰ كار فرهنگی خود را در گستره شعر نو بزرگسالان آغاز کرد و به عنوان شاعری از موج نو شعر فارسی در محفل‌های فرهنگی و ادبی شناخته شد، در پایان همین دهه با آشنایی با بخش انتشارات كانون پرورش فكری کودکان و نوجوانان در زمینه داستان‌های كودكان نیز به تجربه‌آزمایی پرداخت. از سال ۱۳۶۹ با همکاریِ زنده‌یاد نادر ابراهیمی مجموعه کتاب‌هایی را به نگارش و انتشار درآورد که کار او را در این گستره تثبیت کرد. احمدرضا احمدی سبک ویژه‌ای در نوشتن داستان‌های کودکان دارد. داستان‌های او آمیزه‌ای از نثر،‌ شعر و خیال‌پردازی‌های مشخص است. این خیال‌پردازی‌ها به عنصر گمشده‌ای در وجود او برمی گردد که برجسته‌ترین آن‌ها کودکی گمشده و دوری از پدر یا خانه پدری است.
برخی از آثار او عبارت‌اند از: «ناگهان چراغ‌ها روشن شدند»، «کبوتر سفید کنار آینه»، «باز هم نوشتم صبح، صبح شد»، «شب روز اول و صبح روز هفتم»، «رنگین‌کمانی که همیشه رخ نمی‌داد»، «شب یلدا قصه بلندترین شب سال»، «خواب یک سیب، سیب یک خواب»، «حوض کوچک، قایق کوچک» و «در بهار پرنده را صدا کردیم، جواب داد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها