پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
سعید خیراللهی مدیر جدید حوزه هنری استان ایلام شد

سعید خیراللهی، هنرمند ایلامی با حکم رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، مدیریت حوزه هنری استان ایلام را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام؛ طی حکمی از سوی محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، سعید خیراللهی به عنوان مدیر حوزه هنری استان ایلام منصوب و از زحمات محمدعلی قاسمی رییس پیشین، تقدیر شد.
 
در این آیین که با حضور هنرمندان، نویسندگان و اهالی فرهنگ و ادب و هنر ایلام همراه بود، از زحمات چند ساله «محمدعلی قاسمی»، نویسنده، شاعر و پژوهشگر تقدیر و «سعید خیرالهی» به عنوان مدیر جدید حوزه هنری استان ایلام معارفه شد.
 
«علی فروزان‌فر» معاون هنری حوزه هنری در این مراسم گفت: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به استان‌های کشور، به ویژه استان‌های کمتر بهره‌مند اتفاق افتاده و این مسیر امروز، به استان ایلام رسیده است. استان خاصی که عمدتا به خصوصیاتی از جمله پایداری و مقاومت مردم و رزمندگان این استان غیور در سال‌های دفاع مقدس شناخته می‌شود.
 
وی ادامه داد: از خصوصیات خاص این استان می‌شود به دروازه‌ عتبات عالیات بودن اشاره کرد، استانی که در ایام عزای سیدالشهدا(ع) توجه‌ها را به خود جلب می‌کند و همه مشتاقان به سیدالشهدا یک نظرگاه ویژه را به عنوان شهر مهران انتخاب می‌کنند، نیاز است توجه خاصی به این استان شود.
 
وی ادامه داد: مجموعه‌ حوزه هنری در این سال‌ها توجه به توسعه فعالیت هنری و تولید آثار شاخص و متمایز را در برنامه خود و همچنین توجه خاصی به حوزه‌های شعر و داستان، موسیقی، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی داشته است.
 
«ناصر نجفی» معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ایلام نیز در این مراسم گفت: افتتاح خانه عکاسان و جشنواره ملی دقیقه ۵۵ فوتبال از کارهای خوب انجام شده در حوزه هنری استان ایلام است. همه واقف هستند که نقش هنر و عکاسی با اهمیت است، مخصوصاً در دوران انقلاب و دفاع مقدس که هنرمندان توانستند از این طریق این لحظه‌ها را ثبت کنند.
 
نجفی ادامه داد: در طول زندگی بشر،هنر همراه انسان‌ها بوده و جدا نخواهد شد، پس لازم است از طریق هنر نیازهای جامعه بررسی و به آن‌ها پاسخ مثبت داده شود.
 
در ادامه، محمدعلی قاسمی مدیر سابق حوزه هنری استان ایلام که به افتخار بازنشستگی نائل آمده، گفت: مدیربودن در حوزه فرهنگ و هنر افتخار نیست، بلکه افتخار خدمت کردن به اهالی فرهنگ و هنر است.
 
وی در ادامه به تلاش‌های فلاحی و بسطامی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای ایلامی برای تخصیص اعتبار به زیرساخت‌های فرهنگی در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات استان ایلام، کم‌ترین مطالبه مردم استان یک زیرساخت فرهنگی است که مصداق اصلی آن برج هنر است.
 
وی ادامه داد: هنرمندان، نخبگان هر جامعه‌ای هستند، از این منظر بر کارگزاران و سیاستگزاران واجب است که  خدمتگزار نخبگان عرصه فرهنگ و هنر باشند.
 
در این مراسم با حکم «محمدمهدی دادمان» مدیرحوزه هنری انقلاب اسلامی، با تکریم و تقدیر از تلاش های «محمدعلی قاسمی»،مدیر سابق «سعید خیراللهی» به عنوان مدیر جدید حوزه هنری استان ایلام معرفی شد.
 
به گزارش ایبنا سعید خیراللهی متولد ۱۳۵۹ و پیش از تصدی مسئولیت حوزه هنری استان ایلام، ریاست انجمن هنرهای نمایشی این استان را برعهده داشت. وی یکی از فعالان هنرهای نمایشی کشور به شمار می‌رود و سابقه‌ داوری در جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر و کسب چندین جایزه از جشنواره‌های تئاتر استانی و ملی را در کارنامه خود دارد.
 
محمدعلی قاسمی، نویسنده، شاعر و پژوهشگر،  از ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ رئیس حوزه هنری ایلام بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها