سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
برنامه‌ریزی 12 شبکه رادیویی برای پوشش نمایشگاه کتاب 1402

مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ از برنامه‌ریزی معاونت صدا برای پوشش خبر‌ها و رویداد‌های نمایشگاه کتاب 1402 و از مشارکت 12 شبکه از 14 شبکه رادیویی در این رویداد خبر داد.

مهدی داد‌جو، مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره برنامه معاونت صدای سازمان صدا و سیما بیان کرد: معاونت صدای برای سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برنامه ویژه‌ای را تدارک دیده است. مجموع مباحث فرهنگی معاونت صدا، در رادیو فرهنگ و زیر نظر مدیر شبکه رادیویی فرهنگ، متمرکز شده‌ است. 12 رادیو از 14 شبکه در بزرگترین رویداد فرهنگی کشور حضور دارند.
 
وی ادامه داد: سید‌مرتضی کاظمی دینان، مدیر شبکه فرهنگ، به‌عنوان دبیر شورای تخصصی فرهنگ معاونت صدای منصوب شدند؛ پیرو این انتصاب، بنده در مقام مدیر «گروه کتاب» معاونت صدا ، مامور هماهنگی حضور شبکه‌‌های رادیو فرهنگ به‌مناسبت سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شدم؛ بنابراین نخستین‌‌بار در ادورا مختلف نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و همچنین  با توجه به رویکرد تحولی صدا و سیما، رادیو فرهنگ برای پوشش این رویداد فرهنگی، به شیوه «قرار‌گاهی» عمل می‌کند؛ همچنین نخستین‌بار برنامه شبکه‌های رادیو از‌جمله ساعت‌های پخش و استودیو‌ها از سه هفته پیش برنامه‌ریزی شده است.
 
داد‌جو افزود: نزدیک به 11 ساعت برنامه زنده از شبکه‌های مختلف رادیویی درباره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پخش خواهد شد؛ علاوه‌براین همه شبکه‌ها به‌ویژه رادیو فرهنگ موظفند در طول روز در برنامه‌هایی که از استودیو جام جام پخش می‌کنند، برنامه‌های نمایشگاه را پوشش دهند. مباحث کارشناسی و بخش گزارشگر مستقر در نمایشگاه محور‌های اصلی قرار دارد؛ بنابراین گزارشگر‌ هر شبکه موظف است، برای همه شبکه‌ها گزارش بدهد که یکی از نتایج رویکرد قرار‌گاهی رادیو در فصل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.
 
مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ در تشریح دیگر اقدامات رادیو به‌مناسبت سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: از 20  اردیبهشت‌‌ماه، برنامه‌های زنده همه شبکه‌‌های رادیویی از ساعت 12 تا 20 پخش می‌شود؛ بنابراین از ساعت 12 تا 13 رادیو ورزش از استودیو یک در قالب تصویری برنامه خواهد داشت؛ به‌عبارت دیگر با استفاده از وبگاه شبکه و رادیو نما و نرم‌افزار کاربردی ایران‌صدا برای مخاطبان پخش تصویری می‌شود.
 
داد‌جو درباره ویژه‌برنامه‌های استودیو1رادیو در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد: رادیو گفت‌و‌‌گو با حضور مژده لواسانی و مسعود فروتن، در رادیو گفت‌‌و‌گو از ساعت 13 تا 140 و 30 دقیقه برنامه خواهد داشت. رادیو جوان، ساعت 15 تا 15 و 45 دقیقه، 16 تا 17 رادیو ایران،  17 تا 18 و 30 دقیقه رادیو فرهنگ، رادیو 18 و 30 دقیقه تا 20 رادیو نمایش.
 
وی در ادامه به برنامه‌های استودیو2 رادیو در نمایشگاه اشاره و بیان کرد: استودیو2 رادیو حوالی پله آبشار مصلی، مقابل ورودی‌های 30، 31 و 32 شبستان مستقر می‌شود. در این استودیو رادیو صبا از ساعت 14 تا 15، رادیو تهران از ساعت 15 تا 16،  رادیو سلامت 16 تا 17، 17 تا 18 رادیو معارف، رادیو اقتصاد ساعت 18 تا 19 برنامه خواهند داشت.
 
مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ با بیان اینکه از استودیو 3 رادیو مستقر در محل برگزاری نمایشگاه  برنامه ضبطی و برنامه‌های «ایران صدا» روی آنتن خواهد رفت. از ساعت 9 تا 20 شنوندگان می‌توانند شنونده باشند. از‌جمله برنامه‌‌های این شبکه‌ها تست صدا و خوانش کتاب  برای تولید کتاب گویا است؛ به‌ویژه از رادیو صبا، ایران‌صدا و رادیو نمایش.
 
داد‌جو درباره ویژه برنامه‌های رادیو قرآن به‌مناسبت سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: امسال، رادیو قرآن با حجم بسیار زیادی در نمایشگاه کتاب 1402 حضو دارد. قالب برنامه‌های این رادیو، «گزارش» است.  
 
وی با اشاره به تأکید بر اینکه دعوت از علاقه‌مندان به گویندگی در غرفه‌های شبکه‌های رادیو مستقر در نمایشگاه به معنای پذیرش افراد و مرحله‌ استخدامی نیست، بیان کرد: تست گویندگی به‌معنای محک افراد علاقه‌مند به گویندگی و صرفا کشف استعداد‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها