یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
کتابخانه‌های روستایی سمنان پایگاه مهم اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان، کتابخانه های روستایی استان را به عنوان پایگاه مهم اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، محمد طاهریان یکشنبه در نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان سمنان که به ریاست استاندار سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برنامه های غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در استان سمنان امسال در 56 کتابخانه نهادی و 19 کتابخانه مشارکتی و مستقل استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های روستایی استان سمنان امسال با کارکردهای ویژه‌تری در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان ورود خواهند کرد، گفت: مقرر شده 20  کتابخانه روستایی استان به پایگاه‌های مهم‌تری در راستای اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت تبدیل شوند و برنامه‌های جدیدتری در راستای معرفی مشاغل در آنها اجرایی می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان اظهار کرد: این جشنواره با مشارکت عموم مردم بخصوص مخاطبان جوان و نوجوان خود در استان سمنان برگزار می شود و فراخوان آن منتشر شده است.

طاهریان با بیان اینکه امیدواریم جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در غنی سازی اوقات فراغت مخاطبان استان سمنان مؤثر باشد، گفت: شهرستان‌های استان سمنان در راستای برگزاری این جشنواره و طرح های دیگر حوزه غنی سازی اوقات فراغت باید بیشتر مورد نظر قرار گیرند.

وی در پایان ضمن ارائه گزارشی از ارائه خدمات آموزشی به جوانان، دانش‌آموزان و بانوان به منظور مهارت افزایی و راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک و خانگی در کتابخانه‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت کسب و کارهای کوچک در برخی کتابخانه‌ها آغاز شده است و تلاش می شود تا از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی در راستای افزایش اشتغال و رشد تولید و فرهنگ سازی با محوریت کتاب در این زمینه استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها