دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
احیای کتابخانه‌های مدارس با برگزیدگان طرح «کتابدارشو»

100 همیار برتر طرح «کتابدارشو» با هدف احیای کتابخانه‌های مدارس به مدارس محل تحصیل با هدف بهره‌مندی مدارس از توانمندی‌ها و مهارت‌های همیاران کتابدار تاسیس و ساماندهی کتابخانه‌های مدارس اجرا خواهد شد.

عباس باباخانیان، مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به اجرای طرح «کتابدارشو» در پاییز و زمستان 1401، گفت: این طرح با هدف آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان با بخش‌ها و خدمات کتابخانه‌ها و نیز مهارت‌ها و وظایف یک کتابدار در کتابخانه‌های منتخب سازمان اجرا شد.
 
وی با بیان اینکه ایجاد پیوند عمیق‌تر میان نوجوانان با کتابخانه از دیگر اهداف اجرای طرح کتابدارشو بود، افزود: در این طرح، امکان حضور نوجوانان در محیط کتابخانه و آشنایی با بخش‌های مختلف آن به‌همراه کارکرد هر بخش فراهم شده بود، همچنین زمینه مناسب برای تقویت مهارت‌های توسعه فردی و اجتماعی نوجوانان نیز ایجاد شده بود.
 
باباخانیان ادامه داد: حفظ و تقویت روحیه کنجکاوی، جستجوگری، تجربه‌گرایی نوجوانان به‌منزله روشی در یادگیری و همچنین آموزش و تربیت «همیاران کتابدار» برای احیا و فعال‌سازی کتابخانه‌های مدارس در این طرح دنبال می‌شد.
 
وی با بیان اینکه این برنامه در 2 مرحله طراحی شد، گفت: در دوره مقدماتی، همزمان با سی‌امین دوره هفته کتاب و کتابخوانی، آموزش‌های نظری برای آشنایی دانش‌آموزان با حرفه کتابداری و افزایش توانمندی‌هایشان و دوره تکمیلی شامل حضور دانش‌آموزان در کتابخانه‌ها و آشنایی عملی و مهارتی با حرفه کتابداری ارائه شد.
 
باباخانیان با طرح این موضوع که این طرح برای 355 عضو فعال نوجوان در 54 كتابخانه‌ منتخب مناطق 22 گانه، اجرا شد، تاکید کرد: در پایان اجرای این برنامه، 100 نفر به‌عنوان «همیار برتر» که حائز بیشترین امتیاز براساس شاخص‌های تعیین‌شده از‌جمله حضور موثر و فعال در دوره آموزشی، میزان توانمندی‌ها و مهارت‌های کسب‌شده در دوره آموزی و حضور در کتابخانه بود، انتخاب شدند.

به گفته وی، برای بهره‌مندی مدارس از توانمندی‌ها و مهارت‌های همیاران کتابدار در احیا، تاسیس و ساماندهی کتابخانه‌های مدارس، این همیاران برتر به مدارس محل تحصیل، معرفی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها