سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در یزد

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد از برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان به صورت حضوری و غیرحضوری در سامانه بچه‌های مسجد خبر داد.

محسن رستگاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به برنامه‌های قرآنی این ستاد گفت: همزمان با سراسر کشور مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان در یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در 10 رشته ویژه اعضای کانون‌های مساجد استان یزد برگزار می‌شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد ادامه داد: برگزاری این مسابقات معنوی اتفاق مبارکی است که می‌تواند موجب به‌کارگیری تعالیم قرآنی در زندگی نسل جوان و پویا شده و سیر جامعه را در مسیر تحول اخلاقی قرار دهد.

رستگاری، محور برگزاری این مسابقات را علاوه بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی ـ قرآنی، به‌‎کارگیری آموزه‌ها و مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی ذکر کرد و افزود: قرآن کریم بهترین منبع استخراج دستورات زندگی است و در واقع ترویج سبک زندگی قرآنی مهم‌ترین هدف برگزاری این مسابقات است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی «مدهامتان» در بخش‌های ویژه کانون‌های مساجد و بین‌الملل و ۱۰ رشته قرآنی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: این دوره از مسابقات در سه رده سنی کودکان(زیر ۷ سال)، نوجوانان( ۷ تا ۱۶ سال) و جوانان(۱۷ تا ۳۰ سال) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل، مفاهیم، اذان، حفظ کل قرآن، حفظ جزء سی‌ام، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی اجرا می‌شود، ادامه داد: این مسابقات به صورت حضوری، و غیرحضوری و ارتباط تصویری اجرا می‌شود.

رستگاری با بیان اینکه بارگذاری آثار از طریق سامانه بچه‌های مساجد از هفته چهارم فروردین ماه آغاز شده و تا هفته چهارم اردیبهشت ماه امسال ادامه دارد، گفت: شرکت در مسابقات غیرحضوری از هفته اول خرداد و داوری آثار از هفته دوم خرداد آغاز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط