جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
نقل قصه‌های قرآنی در نمایشگاه قرآن/ برپایی کارگاه‌های فرهنگی در نمایشگاه

نمایشگاه قرآن و عترت همدان حال و هوای دیگری دارد و در حاشیه نمایشگاه علاوه بر برپایی کارگاه‌های مختلف فرهنگی، قصه‌های قرآنی نیز نقل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در همدان، سید مهرداد کاووسی از هنرمندان نقال همدان در حاشیه نمایشگاه قصه‌های قرآنی را برای بچه‌ها و خانواده‌ها نقالی می‌کند.

بر همین اساس این هنرمند جوان در حاشیه نمایشگاه اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا کار متفاوت هنری را برای بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن و عترت داشته باشیم و در ایام برگزاری نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا افطار، داستان‌های قرآنی را در قالب نقالی در مکان‌های مختلفی در نمایشگاه اجرا می‌کنیم.

وی با این توضیح که نقل قصه‌های قرآنی از طریق هنر روایت مصور است بیان کرد: داستان‌های مصور در بین مخاطبان استقبال بیشتری دارد.

کاووسی کیفیت و تنوع نمایشگاه را بالا دانست و افزود: مردم هم استقبال گسترده‌ای از بخش‌های مختلف دارند، اما نکته قابل توجه در این روزها، حضور پررنگ کودکان و نوجوانان در نمایشگاه است.

برگزاری کارگاه‌های فرهنگی و قرآنی در نمایشگاه قران و عترت همدان

مدیرعامل مجمع اساتید و قاریان و حافظان استان همدان نیز در حاشیه نمایشگاه عنوان کرد: طی دو روز نخست نمایشگاه برنامه‌های تصحیح قرائت و آموزش قرائت صحیح اذکار واجب نماز با حضور جمع زیادی از زائران بیت‌الله الحرام با همکاری غرفه حج و زیارت استان همدان توسط بنده و نیز برنامه طب قرآنی توسط استاد مهربانی برگزار شد.

محسن ورمزیار درباره برنامه‌های این غرفه تصریح کرد: کرسی‌های تلاوت اذان‌گاهی در روزهای برپایی نمایشگاه حدود ۲۰ دقیقه قبل از اذان توسط قاریان ممتاز در غرفه مجمع به تلاوت می پردازند.

وی بیان کرد: در این کارگاه فنون تخصصی تلاوت با حضور مسعود نوری از قاریان بین‌المللی نیز برگزار شد.

ورمزیار تصریح کرد: کرسی تلاوت با حضور قاری بین‌المللی سید مصطفی حسینی و همچنین رونمایی از قرآن کتابت شده توسط هنرمند قرآنی، محسن کریمی از دیگر برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات حضوری ویژه کودکان، نوجوان و بزرگسالان نیز در غرفه این مجمع برگزار می شود، افزود: این مسابقات حضوری به صورت خانوادگی و فردی برای علاقمندان برگزار می‌شود.

ششمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان با شعار «قرآن، امنیت و خانواده» تا یکم اردیبهشت ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی همدان در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها