دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
هفت نشانه و چهار روز برای نجات دنیا

چهارمین جلد از مجموعه «هفت نشانه» نوشته مایکل آدامز با ترجمه ساره ارض‌پیما از سوی انتشارات طوطی (واحد کودک‌ونوجوان انتشارات فاطمی) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ عنوان چهارمین جلد مجموعه «هفت نشانه»،  «کلید مرگ» است. این مجموعه درباره هفت‌ علامت و هفت ‌روز برای نجات دنیاست و در آن، هفت ‌نوجوان با نام‌های یاسمین، ایزابل، اندی، دیلن، جِی‌جِی، زاندر و میلا با شرکت در مسابقه مرموز شهامت، برنده سه‌چیز می‌شوند: شهرت، ثروت و گشتن دور دنیا؛ اما این هفت‌نفر برای رویارویی با اتفاقات خطرناکی که از پی می‌آیند، آماده نیستند. هفت‌نماد رازآلود که شهرت‌شان «اولین‌نشانه» است، با پیش‌بینی یک انفجار از راه می‌رسند و یکی از برندگان را وادار به جنگیدن برای نجات جانش می‌کنند. تمام کشورش را هم به آشوب می‌کشند. به این ترتیب زمان زیادی نمی‌گذرد که برندگان جایزه شهامت ناچار می‌شوند از هفت نشانه رمزگشایی کنند و مغز متفکر ناشناسی را شکست دهند که صاحب یک ‌قدرت وحشتناک است.
باران آتش، قتل‌عام، نابودی کامل، کلید مرگ، ارباب جنایت، موج وحشت و نقطه صفر، عناوین این ‌هفت‌گانه هستند که تا به حال ترجمه «باران آتش»، «قتل‌عام»، «نابودی کامل» و «کلید مرگ» از آنها منتشر شده است.

نسخه اصلی جلد چهارم این ‌مجموعه با عنوان «کلید مرگ» سال ۲۰۱۷ منتشر شده است. در این کتاب، هفت برنده‌ جایزه‌ شهامت روی یک بام و در محاصره‌ تبهکاران خشمگین گیر افتاده‌اند. خطرناک‌تر از این امکان ندارد. حتی از پلیس‌های شجاع هم کاری ساخته نیست؛ اما این هفت نفر یک متحد دارند که می‌توانند به او امیدوار باشند.
در داستان جلد چهارم «هفت‌نشانه» برنده‌های جایزه‌‎ شهامت باید از حمله‌های موشکی، انفجارها و هرج‌ومرج یونان نجات پیدا کنند تا به هدف بعدی نشانه‌ساز یعنی دنیای رباتی برسند؛ اما حتی اگر موفق شوند، چطور می‌توانند در برابر دشمنی بایستند که قوی‌تر است، سلاح‌های بیشتری دارد، سریع‌تر فکر می‌کند، درد را نمی‌فهمد و هدفش فقط نابودی کامل است؟ زندگی این هفت‌نفر و همه‌ ساکنان سئول در خطر است.

مایکل آدامز نویسنده، روزنامه‌نگار، تهیه‌کننده تلویزیون و فیلمنامه‌نویس استرالیایی زاده 1970 است که دانش گسترده و عمیقی از فیلم دارد. مایکل آدامز از پنج‌سالگی می‌خواست نویسنده شود؛ زمانی که اولین داستان ماجراجویی مصور خود را درباره حمله کوسه‌های پرنده به یک کشتی جنگی دریایی نوشت.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«جی‌جی چشم‌هایش را باز کرد. برای یک لحظه نمی‌دانست کجاست یا حتی کیست. بعد کم‌کم از دوروبرش چیزهایی فهمید. به پشت افتاده بود... با دستانی که از پشت بسته شده بودند... در قسمت بار یک وَن. همان‌طور که وَن توی خیابان‌ها ویراژ می‌داد و خط عبورش عوض می‌شد، موتور زیر پایش صدا می‌کرد.
جی‌جی پاهایش را حس نمی‌کرد. انگار هیچ قدرتی تویشان نبود. چطور همچین جایی گیر افتاده بود؟ کجا داشت می‌رفت؟
بعد یک‌دفعه همه‌چیز یادش آمد. چند لحظه بعد از فهمیدن چهارمین نشانه، همان سه‌تا کودنی که بیرون خانه‌شان کشیک می‌دادند افتاده دنبالش و با تفنگ مغناطیسی به او شلیک کرده بودند. بعد هم جریان برق آبی‌رنگی به پاهایش خورده و او را بیهوش کرده بود.».

انتشارات طوطی (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) کتاب‌ «کلید مرگ» نوشته مایکل آدامز با ترجمه ساره ارض‌پیما را در 236 صفحه و به بهای 120 هزار تومان عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها