سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
برگزاری 46 عنوان برنامه فرهنگی و قرآنی طی  ماه مبارک رمضان در استان آذربایجان‌غربی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: برنامه های ماه رمضان در 46 محور و عنوان با بیش از 700 اجرا در استان آذربایجان‌غربی و شهرستان‌های تابعه در حال برگزاری است.

علیرضا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در استان آذربایجان‌غربی، گفت: برنامه‌های ماه رمضان در 46  محور و عنوان با بیش از 700 اجرا در استان آذربایجان‌غربی و شهرستان‌های تابعه در حال برگزاری است.

وی افزود: این برنامه‌ها در ارومیه، قوشچی، نوشین شهر، اشنویه، پیرانشهر، نقده، سردشت، مهاباد، میاندوآب، شاهین‌دژ، بوکان،  تکاب، سلماس، خوی، چایپاره، چالدران، شوط، پلدشت و ماکو در حال اجرا هستند. 

نوروزی برگزاری مسابقه پیامکی از طریق صدا و سیما، مراسم محفل انس با قرآن ویژه کارکنان اداره کل، مساعدت و حمایت از مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم،  حمایت از برگزاری مسابقات حفظ، قرائت قرآن داش مسجد ارومیه و حمایت از کرسی‌های تلاوت را از جمله برنامه‌های ماه رمضان اداره کل عنوان کرد.

وی ادامه داد: در این مسابقه پیامکی که روزانه با همکاری صدا و سیمای استان اجرا می‌شود هر روز  دو برنده انتخاب و جوایزی اهدا می‌شود. همچنین در تمامی شهرها محفل انس با قرآن کریم در مناطق روستایی، عشایری و بخش‌ها نیز در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه همچنین مراسم جمع‌خوانی قرآن در مصلی تمام شهرها هر روز در حال برگزاری است، گفت: از محفل انس با قرآن کریم و جمع خوانی در 10 محله کم برخوردار شهرستان‌ها نیز حمایت می شود. و در شهرستان خوی نیز علاوه بر محفل قرآن کریم و حمایت از جمع خوانی مراسم ویژه‌ای نیز در این راستا در مناطق زلزله‌زده این شهرستان در حال برگزاری است.

نوروزی ادامه داد: این ماه فرصت خوبی برای بهره بردن از فیوضات و افزایش کمالات انسانی است و شب‌های قدر این برکات را چند برابر می‌کند و برگزاری این محافل می‌تواند آثار معنوی کلام نور و ترویج فرهنگ قرآنی را به خصوص در بین نسل جوان به دنبال داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها