جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
انتشار۵۰ کتاب و ۷۰ مقاله علمی ـ پژوهشی در حوزه‌ علمیه استان کرمان

از سال ۹۲ تاکنون بالغ بر ۵۰ کتاب و ۷۰ مقاله پژوهشی از کتاب‌ها و مقالات طُلاب و استادان مدارس استان کرمان در فصلنامه‌های علمی تخصصی، علمی ترویجی و علمی پژوهشی منتشر شده است.

مرحمت محمدی، مدیرحوزه‌های علمیه خواهران استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره تولید کتاب‌های پژوهشی بیان کرد: دین اسلام به مسئله علم‌اندوزی و پژوهش به‌ویژه کتابت آن اهمیت زیادی قائل است، خداوند در قرآن کریم به قلم قسم یاد کرده و مداد علما از خون شهدا بالاتر و والاتر شمرده شده است.

وی ادامه داد: خواهران طلبه در تولید و انتشار آثار فاخر علمی‌پژوهشی اعم از کتاب و مقاله نیز روند رو به رشدی در استان دارند؛ آمار‌ها نشان می‌دهد از سال ۹۲ تاکنون بالغ بر ۵۰ کتاب و ۷۰ مقاله پژوهشی از کتاب‌ها و مقالات طُلاب و استادان مدارس استان در فصلنامه‌های علمی تخصصی، علمی ترویجی و علمی پژوهشی منتشر شده است.

محمدی در خصوص رشته‌های موجود در مدارس استان کرمان گفت: «فقه و اصول»، «تفسیر و علوم قرآن»، «تربیت دینی کودک و نوجوان»، «کلام اسلامی با گرایش مهدویت و اخلاق و تربیت اسلامی» ازجمله رشته‌های تحصیلی طُلاب در سطح سه است و در مقطع سطح چهار نیز رشته‌های فقه خانواده و تفسیر تطبیقی به طلاب ارائه شده است که خواهران متقاضی در این رشته‌ها تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۱۵ نفر از استادان خواهر در حال تدریس در مقطع سطح دو، از پرورش‌یافتگان مدارس استان هستند، عنوان کرد: در عرصه پژوهش، بانوان طلبه استان خوش درخشیده‌اند؛ به‌طوری که و در چند سال گذشته بخش قابل توجهی از پژوهش‌های آن‌‌ها موفق به دریافت رتبه برتر و گواهی پذیرش در همایش‌های بین‌المللی و ملی شده است؛ از‌جمله «کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب از منظر قرآن و حدیث»، «جشنواره ملی خانواده و سبک زندگی مهدوی»، «نخستین همایش بین‌المللی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای» و «پنجمین همایش بین‌المللی بانوی مهر».

محمدی تاکید کرد: تعاملات مثبت و سازنده‌ای بین مدارس استان و مراکز علمی و پژوهشی در سطح کشور انجام شده و خروجی آن برنامه‌های پژوهشی در قالب نشست و کرسی و برگزاری همایش‌های علمی مشترک بوده است.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران با تربیت نیروی متخصص برای فعالیت در ارگان‌ها، نهادها، مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، صدا و سیما و غیره نویدبخش اجرای فرامین اسلام ناب محمدی در جامعه شده است، اظهار کرد: وجود این بانوان طلبه، بزرگ‌ترین گنجینه و سرمایه علمی و معنوی حوزه علمیه خواهران است.

مدیرحوزه‌های علمیه خواهران استان کرمان افزود: مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه، نشر معارف اسلامی است و بهترین راه برای نشر معارف اسلامی، کتاب‌هایی ماندگار و اثربخش هستند که از علمای بزرگ اسلام به یادگار مانده است.

وی بیان کرد: دانش آموختگان با ورود به عرصه تبلیغ چهره به چهره در مجالس خانگی، مساجد و پایگاه‌های بسیج مدارس در اشاعه فرهنگ اصیل اسلام و آرمان‌های امامین انقلاب نقش موثری را ایفا کرده‌اند؛ تاسیس مراکز مشاوره، مراکز قرآنی و سمن‌های فرهنگی، ازجمله اقدامات دانش‌آموختگان مدارس استان است. تاکنون چهار سمن و ۹ مرکز نیکوکاری وابسته به مدارس علمیه خواهران استان ثبت شده است.

محمدی گفت: خواهران طلبه کرمانی در برخی مدارس استان با تشکیل دپارتمان زبان، مشغول به یادگیری زبان‌های خارجی برای ورود به عرصه‌های تبلیغ بین‌المللی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها