پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
تلاش برای تقویت فضای مساجد و فعالیت‌های دینی در دستور کار است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با امام جمعه قم بر تقویت فضای مساجد و فعالیت‌های دینی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک روزه‌اش به قم بعد از زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با آیت‌الله سید‌محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مشکلات و موانع دولت در ابتدای کار، بیان کرد: مشکلات زیادی در ابتدای کار این دولت داشتیم. اغتشاشات اخیر نشان داد حرف مهمی از ما به مخاطبان نرسیده است و در یک جنگ‌ شناختی قرار گرفته‌ایم.
 
اسماعیلی افزود: در چند ماه گذشته هجمه زیادی وارد شد تا فعالیت‌های هنری تعطیل شود. شبکه‌های فارسی‌زبان معاند و برخی در داخل تلاش کردند این فضا را تعطیل کنند اما خوشبختانه مجموعه‌های انقلابی اجازه این حرکت را ندادند.
 
وی ادامه داد: امسال در جشنواره فیلم فجر ۶ فیلم با مضمون انقلاب، جبهه، جنگ و شهدا داریم و تلاش کردیم فضای امیدآفرینی را به وجود بیاوریم. در این دوره فیلم‌هایی که سیاه‌نمایی می‌کنند را نداریم. مجموعه کارهایی که امسال مجوز دادیم و به جشنواره رسیده خودمان تولید کرده‌ایم‌ تا جریان جدیدی ایجاد کنیم.
 
این مقام مسئول یادآور شد: در این دولت تلاش می‌کنیم بخش عمده‌ای از امور عقب‌افتاده جبران شود. در بخش‌های مختلف فرهنگی اقدام‌های زیادی انجام شده و همه همکاران مکلف هستند چند برابر دیگران اقدام کنند.
  
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تقویت فضای مساجد و فعالیت‌های دینی اشاره کرد و گفت: وضعیت فرهنگ در یک دهه گذشته از اقتصاد بدتر بوده است. دولت تلاش دارد فضای بازگشت به مساجد را تقویت کند و فعالیت‌های دینی فعال شوند.

آیت‌الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) درباره خانواده شهدا، گفت: خانواده شهدا مطالبه‌گر هستند و این به خاطر خون پاک شهداست که می‌خواهند ثمره کار را ببینند. حضور در منزل شهدا و پخش در رسانه‌ها اکرام آن‌هاست اما آنچه اهمیت دارد پاسخ به مطالبات آنان است.

وی با بیان اینکه دشمن، اسلام‌هراسی و مبارزه با نظام را در دستور کار قرار داده است، بیان کرد: در اسلام نگاه به جبهه‌گیری دشمن مهم است، اگر غیر این باشد سنگر را اشتباه می‌بندیم. در این شرایط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید خروج از جایگاه خود داشته باشد.

امام جمعه قم بیان کرد: برخی افراد جلوه‌ای از مذهب را نشان می‌دهند و سخیف‌ترین نمادها را ابراز می‌کنند؛ بنابراین باید روی آن کار شود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولتی که مدعی مردمی، ‌مذهبی و مکتبی بودن است، نباید تعلل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها