پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
همه اصحاب فرهنگ و هنر زیر چتر نظام و دولت اسلامی قرار دارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح مجموعه فرهگی هنری وحشی بافقی گفت: همه اصحاب فرهنگ و هنر، زیر چتر نظام و دولت اسلامی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، در مراسمی با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجموعه فرهنگی هنری وحشی بافقی شهرستان بافق افتتاح شد.

اسماعیلی در این مراسم گفت: مجموعه فرهنگی هنری به نام شاعر وحشی بافقی به‌عنوان افتخاری برای بافقی‌ها و حتی برای کشور است که این نشان‌دهنده جریان فرهنگی در این استان و شهرستان است. کمک خواهیم کرد تا مشکلات این شهرستان در زمینه فرهنگی و هنری حل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد:‌ امیدواریم با همکاری مجموعه‌ای صنعتی فعالیت‌های فرهنگی و هنری گسترش پیدا کند و مسئولان نیز حمایت‌های لازم را داشته باشند. در دولت، یک شعار مهم را از ابتدا در نظر قرار دادیم که این شعار «عدالت فرهنگی » است؛ بدین معنا که بتوانیم امکانات را برای همه ایران عزیز، سربلند و پهناور به صورت یکسان پیش‌بینی کنیم.

اسماعیلی گفت: همه اهالی فرهنگ و هنر ایران عزیز هستند. در برخی از رشته‌ها نیز در دنیا، بی‌نظیر هستیم بنابراین باید این ظرفیت‌ها را در کشورمان قدر بدانیم. باید بتوانیم فضا را آماده و به‌‌عنوان دولت، تسهیل‌گر باشیم زیرا دشمنان با تروریسم رسانه‌ای در تلاش هستند با بمباران دروغ و تهدید، ناامیدی را در جامعه رواج دهند. دولتِ برآمده از اراده مردم، تلاش می‌کند تا حوزه فرهنگ و هنر در ریل اصلی خود یعنی هنر در تراز تفکر و گفتمان بالایی که انقلاب اسلامی نهاده، قرار گیرد.

وی افزود: اهالی فرهنگ و هنر همه عمر خود را در این راه گذاشته و با ما همراه خواهند بود و در رویداد‌های فرهنگی و هنری که ایجاد نشاط می‌کنند در تلاش هستند، فعالیت داشته باشند. اصحاب فرهنگ و هنر بدانند دولت مردمی خود را خدمت‌گزار آن‌ها می‌داند و همه اصحاب فرهنگ و هنر، زیر چتر نظام و دولت اسلامی قرار می‌گیرند و برای همه جا هست و عزیز ما هستند. با وجود همه مشکلات و تنگناها‌، مسیر را طی می‌کنیم. مجموعه‌های مختلف که به بهره‌برداری رسیده‌اند امیدافزا هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: فرهنگ و هنر در مسیر فرهنگ و هنر انقلابی قرار دارد و عده‌ای می‌خواهند، بین آن تقابل ایجاد کنند اما هنرمند واقعی کسی است که در راه آرمان‌های دین، مجاهدت می‌کند که قاطبه اصحاب فرهنگ و هنری ایران در این مسیر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط