یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
کانون «تربیت» روستای آلوت بانه مروج کتاب و کتابخوانی/مسجد مرکز ارتقا اندیشه

اگرچه آمار و ارقام سرانه کتاب و کتابخوانی و فضای کتابخانه‌ها در جامعه امروز کمرنگ شده اما کانون فرهنگی هنری «تربیت» روستای آلوت بانه مروج کتاب و کتابخوانی در نقطه صفر مرزی کشور است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در کردستان، یکی از راه‌های دستیابی به پیشرفت علمی و فرهنگی، گسترش و تقویت دانش و بینش نسل امروز و فردا است و این مهم بدون توسعه فرهنگ مطالعه میسر نیست.
امروزه با ورود رسانه‌های تصویری گرایش به مطالعه کمتر شده و یکی از عواملی که باعث شده انسان کمتر در راه کتاب و مطالعه گام بردارد، شبکه‌های مجازی است که جای خود را به مطالعات سنتی داده و به تدریج مخاطبان را از روش‌های مطالعه کتاب، دور کرده است. اما در این میان کانون فرهنگی هنری «تربیت» روستای آلوت شهر «بانه» با توسعه و ترویج فعالیت‌های خود در حوزه کتاب و کتابخوانی مسجد را برای ارتقا اندیشه پل زده است.

 

روستای آلوت از توابع بخش نمشیر شهرستان بانه در استان کردستان است. کانون فرهنگی هنری تربیت مسجد روستا در چند سال اخیر فعالیت‌های قابل توجهی را در حوزه‌های مختلف و در مناسبت‌های ملی و مذهبی برگزار کرده است و در حوزه کتاب و کتابخوانی نقش تأثیرگذاری در تقویت ظرفیت‌های علمی اعضای کانون ایفا کرده است.


آمانج ظریفی، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری کانون فرهنگی هنری «تربیت» روستای آلوت بانه درباره فعالیت‌های این کانون به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) اظهار کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌های این کانون در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، بهره‌مندی از ظرفیت مسجد است.
 

وی ارتقا سطح کتابخوانی در جامعه، زنده نگه‌داشتن نقش مساجد در فرهنگ مطالعه و نقش‌آفرینی و محوریت مسجد در اعتلاء فرهنگ عمومی را ازجمله اهداف این کانون فرهنگی هنری برشمرد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری کانون فرهنگی هنری «تربیت» روستای آلوت بانه با تاکید بر اینکه برای بالابردن نرخ مطالعه کودکان و نوجوانان باید از کودکی بین کودک و کتاب ارتباط و انس برقرار کرد، افزود: لازم است دستگاه های فرهنگی در کنار خانواده ها و آموزش و پرورش از همان ابتدای آموزش و تربیت کودکان، آنها را با کتاب آشنا کنند.


ظریفی با بیان اینکه جامعه پیشرو در فرهنگ و تمدن، جامعه‌ای است که به کتاب و کتاب‌خوانی اهمیت می‌دهد، یادآوری کرد: خوشحالیم که می‌توانیم از ظرفیت مساجد برای ترویج فرهنگ‌های خوب مانند کتاب و کتابخوانی بهره‌مند شویم.
 

وی برگزاری مسابقات کتاب و کتابخوانی، تجلیل از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با کتاب و کتابخوانی را ازجمله فعالیت این کانون در این بخش برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها