چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
مسئولان باید توجه ویژه‌ای به نویسندگان شهرستانی داشته باشند

نویسنده کتاب «شهدای ذریه سادات» معتقد است، مسئولان ما که به برکت خون شهدا لباس مسئولیت بر تن دارند و باید به پاسداشت یاد و خاطره شهدا توجه زیادی به نویسندگان شهرستانی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در خوزستان ،پیش از ظهر امروز چهارشنبه منوچهر مهدی پور نویسنده  کتاب «شهدای ذریّه سادات دزفول» در آئین رونمایی از این کتاب که در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد، بیان کرد : کتاب فاخر شهدای ذریّه سادات شهرستان دزفول متشکل از: معرفی‌نامه نامه و خاطرات شهدای سادات دفاع مقدس و مدافع حرم دزفول بوده که به منظور گرامیداشت یاد و خاطره این شهدای جلیل‌القدر منتشر شده است.

مهدی‌پور با توضیح درخصوص تیراژ هزار نسخه منتشر شده این کتاب اظهار کرد:: تلاش می‌کنیم  این کتاب را در اختیار عموم و علاقه‌مندان حوزه کتاب‌خوانی و به ویژه مساجد، کتابخانه‌ها، پایگاه‌های مقاومت بسیج قرار دهیم.
 
این پژوهشگر دفاع مقدس با بیان اینکه شهدای دزفول مظهرالعجایب هستند ، افزود: اگر زندگانی و سرنوشت شهدا را بررسی کنیم به عجایبی بر می‌خوریم که انسان را در بهت و حیرت قرار می‌دهد.

 مهدی‌پور با اشاره به شاخصه‌های شهدای دزفول عنوان کرد :  دزفول دارای چندین شهید هم نام و دوقلو است و  همچنین یک هزار و ۶۰۰ شهید عملیاتی، ۳۹۲ شهیده، ۴۲۰ شهید مرد در اثر اصابت گلوله‌های توپ دوربرد، موشک و تعداد زیادی شهید بر اثر سوانح دارد.

وی با اشاره به تألیف ۷۰ کتاب در زمینه «دفاع مقدس» تصریح کرد: کتاب شهدای دختر دانش‌آموز و شهدای خواهر نیز آماده چاپ است که این امر مهم در گرو حمایت مسئولان است.
وی در بخش دیگر سخنان خود به کتاب دیگر آماده چاپ اشاره کرد و گفت :کتاب ۲ هزار و ۶۳۲ شهید دزفول آماده چاپ است اما با وجود تلاش‌های بسیار زیادی که توسط من  و سرهنگ جولایی مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول برای جذب اعتبار صورت گرفته؛ اما این امر مهم تاکنون محقق نشده است.

مهدی پور با  تاکید بر اینکه مسئولان به برکت خون شهدا لباس مسئولیت بر تن دارند، اذعان کرد: مسئولان  باید به پاسداشت یاد و خاطره شهدا توجه زیادی به نویسندگان شهرستان داشته باشند. زیرا  خواهران و برادران زیادی کتاب‌های متعددی تألیف کرده‌اند، اما هیچ‌گونه حمایتی از آن‌ها نمی‌شود.

وی با قدردانی از حمایت‌های نماینده مردم دزفول در مجلس، اداره ورزش و جوانان و باشگاه داران شهرستان، گفت: به همت این افراد تاکنون دو کتاب در حوزه شهدا و دفاع مقدس چاپ شده و یک کتاب دیگر به زودی چاپ خواهد شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول در این مراسم با قدردانی از حمایت‌های «سیداحمد آوایی» نماینده مردم دزفول در مجلس و باشگاه داران شهرستان، گفت: برای چاپ و نشر این کتاب معنوی از هیچ‌گونه اعتبارات دولتی استفاده نشده و تمام هزینه‌های آن توسط اشخاص حقیقی از قبیل :باشگاه‌های ورزشی دزفول تأمین شده است.

خادمعلی تهذیبی یادآور شد: چندی پیش نیز کتاب شهدای منادی ورزش نماد مقاومت و پایداری به همت منوچهر پورمهدی به عنوان پژوهشگر و با حمایت باشگاه داران شهرستان به چاپ رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها