یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
«هدیه‌ی خیس» فرهاد حسن‌زاده به چاپ سوم رسید

«هدیه‌ی خیس» نوشته فرهاد حسن‌زاده با تصویرگری جدید مهرانه جندقی به چاپ سوم رسید. انتشارات به‌نشر این کتاب را منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا «هدیه‌ی خیس» نام داستان کوتاهی است که فرهاد حسن‌زاده آن را نگارش کرده و این کتاب به چاپ سوم رسیده است. در چاپ جدید، مهرانه جندقی تصویرگری‌ «هدیه‌ی خیس»  را برعهده گرفته است.

«هدیه‌ی خیس» داستانی برای کودکان گروه سنی «نوخوان» است که در به‌نشر به چاپ رسیده است. ماجرا درباره دختری به نام مریم است. او در روز تولدش منتظر مادربزرگ است که بیرون رفته. باران به‌تندی می‌بارد و مریم نگران است مادربزرگ خیس شود. او آرزو می‌کند چتری داشته باشد که آن را به مادربزرگ خود هدیه بدهد؛ اما آیا مادربزرگ به تولد مریم می‌رسد یا نه؟
 
فرهاد حسن‌زاده زاده ۲۰ فروردین ۱۳۴۱ نویسنده، روزنامه‌نگار و طنزپرداز اهل ایران است. او به دلیل نوشتن کتاب‌هایی مانند «هستی» و «زیبا صدایم کن» در ایران و در سراسر جهان شناخته می‌شود. حسن‌زاده یکی از نویسندگان ادبیات کودکان و نوجوانان است که موفق به دریافت لوح افتخار از دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) شده است.

فرهاد حسن‌زاده یکی از اعضای هیئت مؤسس و هیئت مدیره‌ی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان (نویسک) است. کتاب‌های فرهاد حسن‌زاده بارها برای جشنواره‌های داخلی و خارجی نامزد شده و جایزه گرفته‌اند. آثار او همچنین به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌اند. فرهاد حسن زاده از سوی نهادهای مختلفی مانند شورای کتاب کودک و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال‌های مختلف به عنوان نامزد ایران برای جایزه‌ی جهانی آسترید لیندگرن ـ یکی از جوایز معتبر در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان ـ معرفی شده است.

مهرانه جندقی متولد تیرماه ۱۳۶۸ است و دارای کارشناسی ارشد گرافیک و از سال ۱۳۹۱ در دانشگاه تدریس رشته تصویرسازی را شروع کرده است. او از سال ۱۳۸۸ همکاری‌اش را با مجلات مختلف کودک و نوجوان شروع و البته برای نشریات خارجی هم تصویرسازی کرده است. جندقی در حوزه تصویرسازی برای کتاب هم با نشرهای مختلفی کار کرده است. او یکی از هنرمندانی است که به طور مرتب دوره‌های تصویرسازی را برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند و این نشان از آن دارد که تصویرسازی از جمله هنرهایی است که مخاطبان و علاقه‌مندان خاص خود را دارد و می‌تواند نشانه‌ای خوب برای وضعیت هنر تصویرسازی باشد.
 
قسمتی از متن کتاب:
مریم از چیزی ناراحت است؛ انگار نه انگار امشب شب تولد اوست.
مریم پدرش را به کناری کشاند و آهسته به او گفت: «ما باید برای مادربزرگم چتر ببریم.»
پدر سعی کرد او را آرام کند: «اگر می‌دانستم کجا رفته است، حتما می‌رفتم دنبالش و برایش چتر می‌بردم. نگران نباش! هرجا باشد، خودش را می‌رساند. تا چند دقیقه‌ی دیگر پیدایش می‌شود. حالا بیا و چیزی بخور.»
 
انتشارات به‌نشر، کتاب «هدیه‌ی خیس» نوشته فرهاد حسن‌زاده با تصویرگری مهرانه جندقی را در 23 صفحه و به قیمت 20 هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها