چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
مجلس یازدهم اهتمام ویژه‌ای به صنعت نشر دارد/ماموریت ویژه قالیباف به کمیسیون فرهنگی

رئیس مجلس شورای اسلامی بر توجه نمایندگان مجلس یازدهم به حل مسائل صنعت نشر تاکید کرد و گفت: برای حل مسائل این صنعت به کمیسیون فرهنگی مجلس ماموریت رسیدگی داده‌ام.

محمد‌باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره کمبود بودجه حوزه فرهنگ به‌ویژه نشر و کاهش قابل توجه اعتبارات این حوزه طی یک‌دهه گذشته اظهار کرد: مجلس یازدهم اهتمام ویژه‌ای به مسائل فرهنگی و حوزه صنعت نشر دارد؛ بنابراین برای حل مسائل این صنعت به کمیسیون فرهنگی مجلس ماموریت رسیدگی داده‌ام.
 
وی با بیان اینکه به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ماموریت داده شده تا مشکلات حوزه نشر را بررسی کنند، ادامه داد: حوزه نشر مشکلات زیادی دارد؛ مسائلی از قبیل تامین کاغذ، حق نشر و نظام توزیع باید در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بررسی شود.
 
قالیباف درباره افزایش اعتبارات صنعت نشر در بودجه سال 1402 عنوان کرد: مسائل حوزه نشر ابتدا باید در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شناسایی و برای رفع آن تصمیم‌گیری شود؛ درباره اعتبارات نیز باید منتظر مصوبات مجلس باشیم.
 
به گزارش ایبنا؛ محمد‌باقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی نوبت صبح سه‌شنبه (۲۴ آبان) گفته بود: «از کمیسیون فرهنگی می‌خواهم که در رفع موانع صنعت نشر مانند توزیع عادلانه کاغذ که یکی از مشکلات این حوزه است تلاش کند و  بحث نظام‌مند کردن فرآیند نظارت محتوایی بر کتاب‌ها را تسریع کند؛ چراکه این مشکلات وقت فعالان این حوزه را گرفته است. همچنین در این نطق بر کنترل و برخورد با انحصار در این حوزه به‌‌ویژه حوزه توزیع کتاب و سهمیه نویسندگان، تاکید شده بود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها