سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
پژوهش، جریانی هدفمند برای رسیدن به شناختی دقیق است

ملوک هاشمی، قصه‌پژوه ایلامی، پژوهش را جریانی هدفمند برای رسیدن به شناختی دقیق عنوان کرد و گفت: پژوهش نیروی محرک و انگیزه‌بخش در تمام محورها و حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی است که می‌تواند ظرفیت‌های پنهان را واکاوی و به مرحله انجام برساند.

ملوک هاشمی، قصه‌پژوه و مولف ایلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام با اشاره به تعریف مفهوم پژوهش درباره اهمیت هفته پژوهش بیان کرد: پژوهش جریانی هدفمند برای رسیدن به شناختی روشن و کوششی ارزنده برای یافتن بهترین راهکار‌های ممکن برای حل مشکلات موجود در عرصه‌های زندگی انسان معاصر است.
 
وی ادامه داد: هفته پژوهش نقطه عطفی برای تقویت روحیه پرسشگری در میان جوامع هدف، به‌ویژه کودکان و نوجوانان است. مخاطبان کانون، دنیایی متفاوت، پرسشگر و پویا دارند و ضروری است، پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه‌های علمی و تحقیق و پژوهش، دانش خود را به‌روز کنند تا بتوانند پاسخگوی پرسش‌های جوامع هدف در زمینه‌های مختلف باشند.
 
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: پژوهش، زمینه‌های پرسشگری را در میان مخاطبان تقویت می‌کند و لازمه داشتن جامعه‌ای پویا و بانشاط، تقویت روحیه پرسشگری در میان کودکان و نوجوانان است تا آینده‌ای شاد و فعال و مبتنی بر آگاهی‌های فردی و شعور اجتماعی ترسیم شود.
 
مولف کتاب «تاثیر قصه و قصه‌گویی بر هوش نوجوانان» با اشاره به اهمیت و جایگاه پژوهش در زندگی انسان افزود: انسان همیشه و در طول تاریخ به‌دنبال کشف حقیقت و دانایی و خردمندی بوده و تحقیق و پژوهش به خوبی پاسخی به نیاز تاریخی انسان می‌دهد. انجام امورپژوهشی می‌بایست از پویایی و نشاط لازم برخوردار باشد. آنچه که به‌عنوان پیشرفت علوم در طول تاریخ دیده‌ایم، حاصل تلاش انسان‌های پژوهشگری بوده که به دنبال کشف و واکاوی لایه های پنهان زندگی و دنیای انسان بوده‌اند.
 
وی با اشاره به نقش پژوهش در توسعه و بالندگی جامعه بیان کرد: پژوهش نیروی محرک و انگیزه‌بخش در تمام محورها و حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی است که می‌تواند ظرفیت‌های پنهان را واکاوی و به مرحله  انجام برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها