دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
کمیته‌های تخصصی در ستاد عفاف و حجاب تشکیل می‌شود

ناصر عتباتی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی با بیان این مطلب که عده‌ای در قامت یک بی‌حجاب به‌عنوان مهاجمان فرهنگی در تلاش برای گسترش این بی‌فرهنگی در جامعه هستند از تشکیل کمیته‌های تخصصی در ستاد عفاف و حجاب استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در استان آذربایجان‌غربی، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان دوشنبه‌(21 آذرماه) با حضور سید‌مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، علیرضا بابایی، مشاور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و علی آقابابا، معاون مطالعات و برنامه‌ریزی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی و سایر اعضا در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه برگزار شد.

عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی، در سخنان خود با اشاره به ناآرامی‌ها اخیر اخیر گفت: این افراد عمدتا از نسل جوان بودند و با فضاسازی‌های دشمنان ملت ایران در شبکه‌های اجتماعی فریب خوردند. اثر‌بخشی فعالیت‌های فرهنگی، نیازمند کار جهادی و شبانه‌روزی است؛ باید پیام‌های جامعه را دریافت و راهکار لازم برای پاسخ‌ به آن را ارائه داد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: اگر مشکلات اقتصادی جامعه برطرف شود، قطع به یقین بسیاری از مسایل همچون ازدواج و فرزند‌آوری نیز حل خواهد شد. با حجاب‌های جامعه باید مبلغان فرهنگی حجاب باشند، این امر نیازمند ورود تخصصی و فرهنگی به مقوله حجاب است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با تسلیت ایام فاطمیه، بر توجه به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا‌(س) به‌عنوان الگوی نسل جوان تاکید و بیان کرد: شخصیت والامقام و سبک زندگی این بانوی گرانقدر باید برای نسل جوان بازگو شود. عده‌ای در قامت یک بی‌حجاب به‌عنوان مهاجمان فرهنگی در تلاش برای گسترش این بی‌فرهنگی در جامعه هستند و قوه قضاییه با مهاجمان فرهنگی برخورد قاطعی خواهد داشت.

رضا ابراهیمی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ غربی در ادامه این جلسه افزود: رسانه‌ها مباحث فرهنگی مخاطب‌پسند ارائه کنند، در این جنگ فرهنگی، مسئولیت بسزایی بر دوش رسانه‌ها وجود دارد که باید با تمامی قوا وارد میدان شوند. دشمنان با آگاهی به جایگاه خانواده، بنیان این نهاد مقدس را نشانه رفته‌اند؛ بنابراین باید فرهنگ‌سازی صحیح در خانواده، مدارس و دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی از تشکیل کمیته‌های تخصصی در ستاد عفاف و حجاب استان خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه استان آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه افزود:  به مباحث فرهنگی روز در جامعه امری ضروی است و اگر در انجام کار فرهنگی به ابلاغ سند و آیین‌نامه اکتفا کنیم، خروجی لازم را نخواهیم داشت. مسئولان و مدیران جمهوری اسلامی ایران باید با رفتار و کردار خود الگویی برای جامعه و ویترینی از انقلاب اسلامی در خدمت به مردم باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به تاثیر فرهنگی فضای مجازی، بیان کرد: قطع به یقین غفلت در ساماندهی و بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی درحوزه  فرهنگ، آثار منفی بسیاری در این حوزه خواهد داشت. بخشی از فعالیت‌های فرهنگی کشور باید به استان‌ها  واگذار شود. به نظر می‌رسد، برخی از مشکلات فرهنگی در استان‌ها وقتی در سطح ملی مطرح می‌شود، موضوعیت خود را از دست می‌دهند؛ نیازمند توجه ویژه به این مهم هستیم.

حجت‌الاسلام و السملیمن قریشی گفت: در بحث اغتشاشات اخیر باید مباحث فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بررسی شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین با تسلیت ایام فاطمیه و تاکید بر توجه به ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) افزود: عبودیت این بانوی گرانقدر باید برای نسل‌های جدید بازگو شود.

علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، نیز در این جلسه گفت: در کنار بحث حجاب نباید از عفاف غافل شد. ورود به بحث عفاف و حجاب نیازمند یک رویکرد تخصصی و اجرایی است. نهادینه کردن عفاف و حجاب در جامعه نیازمند کار فرهنگی است، با آگاه‌سازی می‌توان جامعه را به سمت عفاف و حجاب سوق داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها