دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
آغاز پویش ملی کتاب «دستت چیه» همزمان با هفته کتاب سی‌ام

محمدرضا اسفاری از پخش سری جدید انیمیشن خانم و آقای کتابدار از رسانه ملی، آغاز پویش ملی «کتاب دستت چیه » و بازید دانش آموزان از کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب خبر داد.

محمدرضا اسفاری، سرپرست اداره کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره برنامه‌‌‌های سی‌امین دوره هفته کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: طبق سنوات گذشته، 21 آبان‌ماه تجدید بیعت با آرمان امام راحل(ره) را خواهیم داشت. در این برنامه دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی، معاونان، دست‌اندرکاران برگزاری هفته کتاب، کارکنان و کتابداران نهاد و همچنین تعدادی از مسئولان مرتبط با حوزه نشر و کتاب حضور خواهند داشت. همزمان با این مراسم؛ زیارت قبور شهدا  نیز در سراسر کشور انجام می‌شود.
 
اسفاری با اشاره به آیین تجلیل از برگزیدگان حوزه کتابخوانی کتابخانه‌های عمومی همراه با تجلیل از برگزیدگان روز 24 آبان‌ماه گفت: در این روز طبق سنوات گذشته از برگزیدگان حوزه کتابخوانی کتابخانه‌های عمومی مانند رابط‌های فرهنگی برتر، دبیران نمونه محافل ادبی و اعضای برتر کتابخانه‌های عمومی تقدیر خواهد شد.

 اجرای طرح بخشودگی جرائم کتابخانه‌ای
سرپرست اداره کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به طرح بخشودگی جرائم دیرکرد در کتابخانه‌های عمومی  اظهار کرد: همزمان با هفته کتاب، طرح بخشودگی جرائم دیرکرد امانت کتاب، برای اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور اجرا می‌شود؛ در این ایام تعدادی کتابخانه‌ عمومی در کل کشور افتتاح و بازگشایی خواهد شد.
 
وی با اشاره به برگزاری پویش ملی «کتاب دستت چیه» اظهار کرد: این پویش مجازی به صورت ملی و سراسری از ابتدای هفته کتاب آغاز خواهد شد. این پویش در قالب سوشال مدیا‌(رسانه اجتماعی) برگزار می‌شود. این پویش احتمالا در طول سال، مستمر ادامه پیدا خواهد کرد و همه گروه‌های سنی  را شامل می‌شود.
 
پخش سری جدید انیمیشن خانم و آقای کتابدار
اسفاری با اشاره به پخش سری جدید انیمیشن خانم و آقای کتابدار همزمان  با آغاز هفته کتاب عنوان کرد: پخش سری جدید انیمیشن خانم و آقای کتابدار با آغاز سی‌امین دوره هفته کتاب از رسانه ملی پخش خواهد شد.
 
سرپرست اداره کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به همکاری نهاد با رسانه ملی در زمینه  معرفی کتاب و اطلاع‌رسانی درباره مسابقات کتابخوانی عنوان کرد: همکاری با رسانه ملی در زمینه  معرفی مسابقه  ملی کتابخوانی «قهرمان من» که شامل  کتاب‌های «دادش ابراهیم»، «شهید علی لندی» و  «آقا محسن» است از دیگر برنامه‌های هفته کتاب برای معرفی این مسابقه کتابخوانی در رسانه ملی با همکاری نهاد است.
 
وی افزود: پانزدهمین دوره مسابقه کتاب‌خوانی «کتاب پویا» با محوریت کتاب‌های «داداش ابراهیم»، «علی لندی» و «آقا محسن» از 16 مهرماه ۱۴۰۱ آغاز شده است. مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی «قهرمان من» با همکاری مشترک مرکز رسانه‌ای شیرازه و انتشارات کتابک برگزار می‌شود.
 
 

 
اسفاری با اشاره به 13  امین دوره مسابقه کتاب‌خوانی «کتاب و زندگی» با محوریت کتاب‌ «ستاره‌ها چیدنی نیستند» که از 14 آبان‌ماه امسال آغاز شده است، اظهار کرد: این مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب ستاره‌ها چیدنی نیستند؛ نوشته محمدعلی حبیب اللهیان که نشر معارف آن را منتشر کرده است نیز دنبال خواهد شد. نهاد کتابخانه‌های عمومی در زمینه معرفی کتاب و اطلاع رسانی درباره برپایی مسابقات کتابخوانی با رسانه ملی همکاری های گسترده‌ای را
آغاز کرده است.

 
 

بازدید مدارس از کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب
وی با اشاره به همکاری ویژه با آموزش و پرورش برای بازدید از کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: درسی امین دوره هفته کتاب قرار است دانش آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش از کتابخانه‌های عمومی کشور بازدید کنند. همچنین برپایی نشست‌های تخصصی حوزه کتاب طبق سنوات گذشته در ایام هفته کتاب اجرا خواهد شد و استان‌ها نیز آیین تکریم و معرفی کتاب را پیگیری خواهند کرد.
 
سی‌امین دوره  هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از 21 تا 27 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها