شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
پیش‌بینی بن 500 هزارتومانی برای بازدید‌کنندگان از نمایشگاه کتاب دفاع مقدس

روح‌الله کریمی، درباره یازدهمین دوره نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از پیش‌بینی امکانات قابل توجهی از‌جمله بن خرید کتاب برای اقشار مختلف خبر داد و گفت: احتمالاً افتتاحیه یا اختتامیه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

روح‌الله کریمی، مدیر اداره کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم درباره یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در قم گفت: یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با هدف توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت و با حمایت از فعالان این حوزه در مجتمع امام خمینی(ره) قم از ۱۹ تا ۲۷ آبان‌ماه در هفته کتاب برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در این نمایشگاه ۸۰ غرفه پیش‌بینی شده است و ناشران از سراسر کشور می‌توانند تا ۸ آبان‌ماه با مراجعه به سامانه ketab.ir نسبت به ثبت‌نام در یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس اقدام کنند.
 
کریمی به برنامه‌های دیگر این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در حاشیه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس موضوعاتی همچون عکاسی شهدا، بحث حجاب و عفاف، جمعیت و «جهاد‌تبیین» هم لحاظ شده است که فعالان این حوزه موضوعات مطرح شده را پیگیری می‌کنند.
 
مدیر اداره کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم یادآور شد: در این دوره حمایت‌های ویژه و قابل توجهی از‌جمله بن‌ خرید کتاب در نظر گرفته شده است. بنا داریم یارانه‌ای در حد ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و تا جایی که امکانش باشد، بن کاغذی مهیا کنیم و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

وی بیان کرد: ازجمله برنامه‌ها این است که بتوانیم با هماهنگی آموزش و پرورش این بن‌ها در مدارس توزیع شود تا نسل جوان و دانش‌آموزان بتوانند به این نمایشگاه مراجعه کنند. این تدارک را هم دیدیم که اگر امکان داشته باشد مدارس به نوبت با اتوبوس به نمایشگاه مراجعه کنند.
 
این مقام مسئول افزود: برای غرفه‌داران هم امکانات رفاهی قابل توجهی در نظر گرفته شده است. ایاب و ذهاب، اقامت و پذیرایی همه تهیه شده است. قصد داریم ازسوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم در طول نمایشگاه هر دو‌سه روز یک نشریه داخلی منتشر کنیم تا اطلاعات و اخبار مربوط به نمایشگاه برای مخاطبان اطلاع‌رسانی شود.
 
کریمی ادامه داد: احتمالاً افتتاحیه یا اختتامیه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد و قرار است در آیین اختتامیه و روز آخر از فعالان نمایشگاه در بخش‌های مختلف از قبیل غرفه‌دار نمونه تجلیل و کتاب نمونه و پرفروش‌ترین کتاب معرفی خواهد شد.
 
وی گفت: این نمایشگاه با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، اداره کل فرهنگ و ارشاد قم، سپاه پاسداران و بنیاد شهید استان قم برگزار می‌شود.

به گزارش ایبنا؛ یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس همزمان با سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان قم برگزار خواهد شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها