سه‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
مخالف پیوستن ایران به کپی‌رایت جهانی هستیم/لایحه مالکیت فکری باید اصلاح شود

میثم نیلی، در نشست خبری اعلام عملکرد و برنامه‌های مجمع ناشران انقلاب اسلامی از‌جمله نشر بین‌الملل، با تاکید براینکه قطعا با پیوستن ایران به قانون کپی‌رایت جهانی مخالفیم گفت: لایحه مالکیت فکری که پیش‌تر و در دولت قبل ناقص و به نفع نظام سلطه پیگیری می‌شد، به‌طور طبیعی باید اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، نشست خبری «فعالیت‌های یکساله مجمع ناشران انقلاب اسلامی» با حضور میثم نیلی، مدیر‌عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در محل برگزاری نشست‌های کتابخانه «پارک شهر» سه‌شنبه(3آبان‌ماه) برگزار شد.
 
میثم نیلی، در پاسخ به پرسش خبرنگار‌(ایبنا) درباره فعالیت‌های بین‌المللی مجمع ناشران انقلاب اسلامی و رویکرد‌های این مجمع با توجه به نپیوستن جمهوری اسلامی ایران به معاهده برن و مشخص نشدن سرنوشت لایحه مالکیت فکری در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کپی‌رایت داخلی و حتی ایجاد سازو‌کار قرارداد‌‌های چند‌جانبه و‌دو‌جانبه‌ با کشور‌غیر‌سلطه‌گر بی‌تردید مطلوب است. دوستان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارگروهی با حضور حقوقدانان صاحب‌نظر را تشکل داده است که در جریان این نشست‌ها قرار دارم.
 
وی با اشاره به لایحه مالکیت فکری داخلی بیان کرد: لایحه مالکیت فکری که پیش‌تر و در دولت قبل، ناقص و به نفع نظام سلطه پیگیری می‌شد، به‌طور طبیعی باید اصلاح شود.     
 
مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی با تاکید براینکه مخالف پیوستن ایران به قانون کپی‌رایت بین‌المللی هستیم، گفت: انقلاب اسلامی را فراتر از مرز‌های جمهوری اسلامی می‌دانیم؛ بنابراین ناشران انقلاب اسلامی را فقط ناشران هموطن نمی‌دانیم؛ بنابراین در گفتمان انقلاب اسلامی، ناشر سیه‌چرده در کشور‌های آفریقای جنوبی، پاکستان، هند، فرانسه، عراق لبنان در گفتمان انقلاب اسلامی هموطن واقعی ما هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها