دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
«طرح یک نهال، یک کتاب» در مدارس اهواز برگزار می‌شود

سرپرست معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: «طرح یک نهال ، یک کتاب» در طول سال در مدارس اهواز برگزار می‌شود.

مجید منادی، سرپرست معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در خوزستان، بیان کرد: با توجه به بازخورد مثبت و اعلام شده از سوی مدارس درباره اجرای طرح  یک نهال، یک کتاب در مدارس کم‌برخودار اهواز و روستاها در هفته ملی کودک، مقرر شد این طرح به‌صورت هفتگی در مدارس کم‌برخوردار اهواز برگزار شود.

منادی عنوان کرد: به‌منظور گسترش و ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد روحیه نشاط و همدلی در بین مدارس مناطق کم‌برخوردار هر هفته میهمان یک مدرسه در شهرستان اهواز هستیم.

وی ادامه داد: توزیع عادلانه عدالت فرهنگی و بهره‌مندی فراگیر از اولویت‌های مهم این اداره کل در‌مناطق کمتر توسعه‌یافته و به‌ویژه روستاها است. برهمین اساس با برنامه‌ریزی مستمر و همکاری شهرداری تلاش می‌کنیم برای فرهنگ‌سازی و کمک به پویایی محیط زیست و نیز ترویج کتابخوانی کاشت نهال را  همراه اهدای کتاب بین دانش‌آموزان مدارس با شعار یک «کتاب، یک نهال» در شهر اهواز برگزار کنیم.

منادی اضافه کرد: با وجود هجمه‌های فرهنگی دشمنان علیه دانش آموزان در مدارس باید بتوانیم با اجرای برنامه‌های مفرح و آموزشی مبتنی برذائقه کودک و نوجوان و تبیین نقش محوری و تاثیرگذار آنان در جامعه؛ در پیشبرد  اهداف این قشر، به‌عنوان آینده‎سازان کشور کوشا باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها