شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۰
تجدید چاپ «دروس شرح منظومه»

جلد دوم كتاب «دروس شرح منظومه» نوشته آيت‌الله يحيي انصاري‌شيرازي، از سوي مؤسسه بوستان كتاب تجديد چاپ شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر كه كتاب برگزيده نخستين جشنواره مرزباني «وحي و خرد» سال 1387 است، به تبيين شرح منظومه حكمت حاج ملاهادي سبزواري می پردازد كه حاصل چندين دوره تدريس اين كتاب در حوزه علميه قم توسط آيت‌الله انصاري است.

در مقدمه این کتاب نوشته شده است: «اگرچه پس از صدرالمتألهين تاكنون كسي كه دگرگوني چشمگيري در معماري انديشه فلسفي در حوزه فلسفه اسلامي ايجاد كرده باشد، نيامده است، اما در بين شارحان و مفسران و نظريه‌پردازان مباحث عقلي، چهره‌هاي بسيار درخشان و ارزشمندي ظهور كرده‌اند كه از جمله آنان متأله سبزواري است.» 

شرح منظومه حكيم ملاهادي سبزواري، از آثار برجسته در ميراث فلسفه و حكمت اسلامي است كه با چيره دستي كامل، مباحث حكمي و فلسفي در آن تبيين می شود. البته از همان آغاز نگارش اين كتاب، شرح‌هاي متعددي بر آن نوشته شده كه هر يك ويژگي خاصي دارند. 
 
اثر حاضر نيز شرحي است كه آيت‌الله حاج شيخ يحيي انصاري به سبكي شيرين و دل‌نشين، پيچيدگي‌هاي آن را باز مي‌كند و خواننده را با رمز و رازهاي آن آشنا مي‌سازد. 

شرح منظومه حكيم سبزواري شامل «منطق و حكمت» است كه آيت‌الله انصاري در جلد اول اين مجموعه به شرح «منطق» و در سه جلد بعدي آن به شرح بخش «حكمت» مي‌پردازد. 

جلد اول مجموعه سه جلدي «حكمت»، شامل موضوعات خطبه المصنف و شرح ها، المقصد الاول: في الامور العامه، المقصد الثاني: في‌الجوهر و العرض است.

چاپ دوم جلد دوم كتاب «دروس شرح منظومه» در شمارگان 1200، 844 صفحه و بهاي 110000 ريال راهي بازار نشر كتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط