یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
«صدایی که هم‌اکنون می‌شنوید» از شیراز دوره جنگ می‌‌گوید

آیین رونمایی از کتاب «صدایی که هم‌اکنون می شنوید» در کتابفروشی پاتوق کتاب با حضور مهدی قزلی، مدیر انتشارات جام جم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در فارس، آیین رونمایی از کتاب «صدایی که هم اکنون می‌شنوید» با حضور  مهدی قزلی، نویسنده ادبیات روایی و محمدحسین عظیمی، پژوهشگر تاریخ شفاهی، زهرا اکبری، نویسنده و جمعی از علاقه‌مندان به ادبیات و تاریخ شفاهی با حمایت بنیاد حفظ آثار فارس و جبهه انقلاب اسلامی فارس، شنبه(12 شهریور‌ماه) برگزار شد. 

مهدی قزلی، نویسنده کتاب‌های «قصه کربلا» و «پنجره‌های تشنه» درباره کتاب «صدایی که هم اکنون می‌شنوید» گفت: بهتر بود کتاب به بچه‌های سراسر ایران می‌پرداخت و یک کار ملی می‎شد. آوردن عنوان برای هر خاطره متناسب با موضوع  و حال و هوای آن خاطره کار را جذاب‌تر می‎کرد. 
 
عظیمی، پژوهشگر تاریخ شفاهی عنوان کرد: سوژه کتاب هوش‌مندانه انتخاب شده و کاری است که مغفول مانده و دیده نشده است؛ علاوه براین خاطراتی که در کتاب آمده مخاطب را با اتفاقاتی که در جنگ تحمیلی در شیراز افتاده آشنا می‌کند و سوژه‌های جدیدی را برای پژوهش در اختیار قرار می‌دهد.

کتاب «صدایی که هم اکنون می‌شنوید» مجموعه خاطرات ۴۰ نفر از متولدین سال‌های ۵۵ تا ۶۵ هست که از سوی زهرا اکبری نوشته شده است. این مجموعه خاطرات که از افراد متولد استان فارس جمع‌آوری شده و شامل ۲۸۸ صفحه است به اتفاقاتی می‌پردازد که در این استان پهناور به ظاهر دور مانده از جنگ، افتاده است. از بمباران شهر گرفته تا ساخت سنگر؛ از آوارگان جنگ‌زده تا بازی‌های کودکانه.

کتاب فوق افزون بر لذت خوانش مطالبی که برای بچه‌های دهه شصت آشناست، به پژوهشگران تاریخ شفاهی، جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی و داستان‌نویسی برای مطالعه و یافتن موضوع کمک می‌کند.

به گزارش ایبنا؛ کتاب «صدایی که هم‌اکنون می‌شنوید (مروری بر خاطرات کودکان دهه 60 از جنگ)» از سوی نشر صاد در 286 صفحه منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها