پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
اهتمام وزارت فرهنگ در معرفی شایسته مفاخر ایرانی

سومین جلسه ستاد گرامیداشت حکیم شیخ شهاب‌الدین سهروردی عصر روز گذشته با حضور محمود شالویی مدیرکل حوزه وزارتی و اعضای این ستاد برگزار و مجموعه برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت این حکیم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف فرهنگی در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار  شد، با تاکید بر رویکرد جدید این وزارتخانه در دولت مردمی مبنی بر اهتمام برای معرفی مشاهیر ایرانی گفت: هرچند انجمن ملی مفاخر همواره نسبت به معرفی مشاهیر ایرانی اهتمام داشته است اما وزارت فرهنگ در دوره جدید بنا دارد جامعه را با برخی مفاخر و شخصیت های بزرگ ایرانی در قالب برپایی رویدادهای مختلف بیشتر آشنا کند و با ایجاد هم افزایی میان نهادها و دستگاه های مختلف فرهنگی به شناساندن این مشاهیر در بالاترین سطح ملی و بین‌المللی کمک کند.

وی در عین حال تصریح کرد: در همین راستا به پیشنهاد موسسه حکمت سهروردی و با موافقت وزیر محترم فرهنگ، نسبت به برپایی گرامیداشت حکیم سهروردی اقدامات لازم انجام شده است و قرار است در این رویداد نسبت به معرفی شخصیت حکیم سهروردی در ابعاد گسترده اقدام شود.

دستیار وزیر فرهنگ تاکید کرد: معرفی چهره های برتر مشاهیر و مفاخر ایرانی در قالب برپایی رویدادهای بزرگ از اولویت های اصلی وزارت فرهنگ در دوره جدید به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جزئیات برنامه های گرامیداشت شیخ اشراق اشاره کرد و گفت: این مراسم که دوم مرداد در شهرستان سهرورد از توابع استان زنجان برگزار می شود، آغازگر برنامه های گرامیداشت شیخ اشراق به شمار می رود و در ادامه رویدادهای متنوعی است که تا پایان سال در راستای گرامیداشت این حکیم بزرگ برگزار خواهد شد.

شالویی تصریح کرد: رسانه های مختلف به خوبی می‌توانند در برپایی بهتر این رویداد نقش موثری و همکاری لازم با متولیان این رویدار را داشته باشند و سازمان صداوسیما نیز می تواند با تولید و پخش آثار شاخص در وصف شیخ اشراق نقش تاثیرگذاری را در معرفی بهتر این فیلسوف حکیم ایفا کند.

گفتنی است، در این جلسه اعضای ستاد گرامیداشت حکیم سهروردی نظرات و پیشنهادهای خود  در این زمینه را ارائه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها